سنتکام: نیروهای ائتلاف ۳۶ هدف حوثی‌ها را در ۱۳ نقطه یمن مورد حمله قرار دادند

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام در بیانیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و بریتانیایی با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند حملاتی علیه شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران انجام دادند.

در بیانیه سنتکام آمده است که این عملیات شنبه ۱۴ بهمن ساعت ۱۱:۳۰ شب به وقت صنعا انجام شد و در این عملیات ۳۶ هدف متعلق به حوثی‌ها در ۱۳ نقطه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان تحت حمایت ایران مورد حمله قرار گرفت.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید در این عملیات بر حمله به تاسیسات و پایگاهایی متعلق به حوثی‌ها متمرکز بود که از آنها برای حمله به کشتی‌های تجاری بین‌المللی و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

طبق این بیانیه٬ چندین انبار مهمات زیرزمینی، پایگاه فرماندهی و کنترل، سامانه‌های موشکی، مکان‌های ذخیره و عملیات پهپاد، رادارها و بالگردها بمباران شدند.

سنتکام می‌گوید هدف از این حملات تضعیف «قابلیت‌های حوثی‌ها برای ادامه حملات غیرقانونی آنها به کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی و همچنین کشتی‌های تجاری بین‌المللی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن است.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اضافه کرد که این حملات جدا و متمایز از اقدامات چندملیتی برای تامین امنیت دریانوردی در چارچوب «عملیات نگهبانان رفاه» صورت گرفت.رادیوآمریکا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …