سه تفنگدار شرمگین!

در این عکس خوب دقت کنید. اینجا سفارت جمهوری اسلامی در لندن است. این سه نفر عطاء الله مهاجرانی، مسعود بهنود و فرخ نگهدار هستند. اینها آمده اند تنور انتصابات حکومت اسلامی را داغ کنند.

اینها سه تفنگدار دست به سینه و فداکار حس روحانی هستند. مهاجرانی که خود وزیر ارشاد در جمهوری اسلامی بوده است. بهنود هم که سرآمد ژورنالیستهای ابن الوقت و نان به نرخ روز است. فرخ نگهدار هم دیگر به یمن یک ویژگی مشهور شده است: شرم سیاسی را یک بار برای همیشه بوسیده و کنار گذاشته است! واقعا معلوم نیست چرا مقامی هر چند پایین در یکی از وزارتخانه های جمهوری اسلامی به این تحلیگر مورد علاقه بی بی سی نمیدهند؟

این عکس گوشه ای از یک کلیپ ویدیویی است که در آن یک خبرنگار تلاش میکند با هر سه در باره شرکتشان در این شعبده بازی گفتگو کند. واکنش مشابه هر سه جالب است: هر سه سرشان را میدزدند، چهره شان را برمیگردانند و میگویند مایل نیستند صحبت کنند!

سئوال این است که چرا این سه تفنگدار که در حرافی سیاسی دردفاع از جناح اصلاح طلب حکومت دست همدیگررا از پشت می بندند این بار اینچنین شرمسارانه حاضر نیستند در مقابل دوربین حرف بزنند؟ پاسخ من این است: احساس کرده اند که حتی تعداد زیادی از مردم عادی کنار صندوقها هم دنبال فرصتی هستند حکومت اسلامی را به درک واصل کنند. احساسشان این است که این حکومت جاودانه نیست. حس غریزیشان این است که تصویرشان و حرفهایشان دارد در خاطره سیاسی همان مردمی که روزی حکومت اسلامی را به زیر خواهند کشید ثبت میشود!

سوم خرداد 1396- 24 مه 2017

اینرا هم بخوانید

اراجیف خامنه ای در روز جهانی کارگر- محسن ابراهیمی 

تصور کنید در آستانه روز جهانی کارگر، برحسب اتفاق، کارگرانی از هفت تپه، فولاد اهواز، …