حزب کمونیست کارگری: سومین روز تجمعات اعتراضی کارگران هپکو، کارگران هپکو مسیر راه آهن شمال – جنوب را بستند

شماره ۳:

امروز ۵ شهریور کارگران هپکو در اراک در سومین روز تجمعات اعتراضی شان با حضور در مسیر راه آهن شمال جنوب، برای رساندن صدای اعتراضشان مسیر راه آهن را بستند. اعتراض کارگران هپکو به دزدی ها و به بحران کشیده شدن این کارخانه و نداشتن امنیت شغلی و تعویق پرداخت دستمزدهایشان است. این کارگران در روز گذشته مقابل استانداری تجمع داشتند و در اولین روز اعتراضشان در سوم شهریور ماه با راهپیمایی در وسط شهر مردم را به حمایت از خواستها و مبارزات خود فراخواندند.

کارخانه هپکو در کنار آذر آب دو مرکز مهم کارگری و از کانون های داغ اعتراض در شهر اراک با مسائل و معضلات مشترکی هستند. دو کارخانه ای که در مقاطعی مبارزات قدرتمند مشترکی را با هم به پیش برده اند و هر گاه دست به اعتراض زده اند، تاثیراتش را در دیگر کارخانجات این شهر صنعتی نیز دیده ایم. بسیاری از مردم شهر اراک  نان آورانشان و اقوام و خویشانشان در این کارخانجات کار میکنند. از همین رو حضور خانواده ها در مبارزات این کارگران و حمایت مردم از آنها در این شهر سنت جا افتاده ای دارد.

زیر فشار اعتراضات کارگران هپکو و در هراس از گسترش این اعتراضات به دیگر مراکز کارگری، به کارگران وعده داده شده است که مزد تیرماه آنان در “هفته دولت” یعنی همین هفته و مزد مرداد ماه آنان تا آخر شهریور پرداخت خواهد شد. اما کارگران بر اساس تجربیات پیشین دیگر به وعده ها باور ندارند. کارگران پرداخت فوری طلبهایشان و امنیت شغلی میخواهند.

نپرداختن دستمزدها و طلبهای کارگران که فی الحال در زیر خط فقر نگه داشته شده اند یک دزدی نفرت انگیز و یک جنایت آشکار از جانب کارفرمایان و حکومت اسلامی در حق کارگران است.  حزب کمونیست کارگری بر حمایت همه جانبه همه مردم و بویژه مردم اراک از مبارزات کارگران هپکو و دخالت فعال خانواده های کارگری در این اعتراضات تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۷  اوت ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …