سپاه پاسداران در سراشیب لیست تروریستی – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یک خبر خوب دیگر در باره قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی دولت‌های اروپا این هست که “اتحادیه اروپا موفق شده است مسیری قانونی را برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یک سازمان تروریستی پیدا کند.” به گزارش “یورونیوز”، این “مسیر قانونی”  برای اتحادیه اروپا، حکم دادگاه عالی منطقه‌ای دوسلدورف در آلمان است که “نشان می‌دهد حمله به یک کنیسه در شهر بوخوم آلمان در سال ۱۴۰۱ با حمایت یک سازمان حکومت جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.”

روشن است که این سازمان، یا خود سپاه و شاخه خارج از کشورش سپاه قدس یکی از انواع باندهای تروریستی وابسته به سپاه پاسداران و سپاه قدس هست.

یک هفته پیش پارلمان کشور لیتوانی با تصویب قطعنامه‌ای، سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار داد. همانوقت در ژورنال شماره ۸۵۴ از این اتفاق به مثابه “یک گام بزرگ” در جهت قراردادن سپاه در لیست یک سازمان‌ تروریستی یاد کردیم. گفتیم که این انقلاب “زن زندگی آزادی” بود که سپاه را به‌عنوان نیروی تروریستی و ابزار سرکوب حکومت در داخل و تروریسم اسلامی در منطقه در افکار عمومی جهان شناساند. گفتیم که در آن مقطع افرادی مثل جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اساس سیاست مماشاتگرانه شان با حکومت اسلامی به این آویزان شدند که گویا باید یک نهاد قضایی از اتحادیه اروپا حکمی علیه سپاه صادر کند و در غیر اینصورت نمی‌توان سپاه رادر لیست تروریستی قرار داد! تأکید کردیم که اوضاع بسرعت علیه جمهوری اسلامی می‌چرخد و فضا برای قرار دادن سپاه در لیست تروریستی آماده‌تر می‌شود. حکم قضایی دادگاهی در آلمان به مثابه “مسیری قانونی” برای شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی توسط اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که اوضاع در همین جهت پیش رفته است.

قطعاً موقعیت متزلزل حکومت اسلامی در ایران و در منطقه، اراده سیاسی دولت‌های اتحادیه اروپا برای قراردادن سپاه در لیست تروریستی را تحت‌تأثیر قرار داده است. مهم این است که این اوضاع مساعد را می‌توانیم و باید به سکوی فشار بیشتر بر دولت‌ها برای بایکوت تمام‌عیار جمهوری اسلامی، بستن سفارتخانه‌های این حکومت و قراردادن سپاه در لیست تروریستی توسط تعداد هر چه بیشتر دولت‌ها تبدیل کنیم. پیروزی در این عرصه، مردم بپاخاسته را در مقابله با سپاه پاسداران در موقعیت قدرتمندتری قرار خواهد داد.

اینرا هم بخوانید

سپاه پاسداران در لیست تروریستی پارلمان لیتوانی – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …