سیل استان فارس:2هزار خانوار خانه خود را از دست داده اند. چهار شهر در محاصره سیل

 بيش از 2 هزار خانواده كه خانه خود را از دست داده اند هم اكنون با كمك هلال احمر به صورت موقت اسكان داده شده اند.شهرستان هايي مثل جهرم، قير، كارزين، داراب و جهرم در محاطره كامل سيل هستند.

 بارش شديد باران كه چند روزي هست ميهمان اكثر شهرستان هاي استان فارس است، تا كنون خسارت قابل توجهي را به مردم اين استان تحميل كرده است و بدتر اينكه رفته رفته بر دامنه اين خسارت ها افزوده مي شود. هم اكنون و در شرايطي كه ساعت از نيمه هاي شب گذشته است، هنوز بارش باران و وزش باد ادامه دارد و هزارن نفر از سيل زدگان استان فارس در بلاتكليفي كامل به سر مي برند.

به گزارش «تابناك» سامانه بارشي كه روز دوشنبه 25 بهمن ماه از سمت جنوب غرب كشور وارد استان فارس شد تا كنون و به مدت پنج روز است كه بارش هاي خود را در اين استان و شهرستان هاي مجاور ادامه مي دهد؛ بارش هايي شديد كه با وزش باد همراه است و به رغم هشدارهاي پيشين سازمان هواشناسي استان فارس، خسارات سنگيني را تا اين لحظه به مردم استان تحميل كرده است.

از جمله اولين پيامدهاي بارش باران در شهرستان هاي استان فارس و به ويژه شهرستان هاي جنوبي مي توان به تعطيل شدن مدارس و دانشگاه هاي بيش از 20 شهرستان استان اشاره كرد. البته اين تازه آغاز ماجرا بود و در ادامه مسدود شدن راه هاي مواصلاتي مثل گردنه مرواريد شهرستان داراب، محورهاي منتهي به شهرستاه هاي آباده، ايزدخواست، خسروشيرين و سپيدان پيامد ديگري بود كه بارش شديد باران و جاري شدن سيل به بار آورد.

اين همه جوانب خسارت هاي برآمده از بارش شديد باران و جاري شدن سيل در استان فارس نبود و ادامه بارش ها در روز پنجشنبه حجم خسارت ها را به صورت چشمگيري افزايش داد.خط انتقال آب از سد سلمان فارسي به شهرستان خنج شكسته و به همين دليل منبع آب 9 شهر و 32 روستا به كلي قطع شده است.

در برخي مناطق استان مثل شهرستان فيروز آباد ميزان بارش باران از 200 ميلي متر گذشت و شهرستان هايي مثل جهرم، قير، كارزين، داراب و جهرم در محاطره كامل سيل هستند.

در چنين شرايطي كه به رغم همه تلاش هاي نيروهاي امدادي  زندگي بخش قابل توجهي از مردم استان فارس تحت تأثير جاري شدن سيل با مشكل رو به رو شده و بسياري از امكانات رفاهي مانند برق، آب، گاز و بعضاً سرپناه ايمن از آنها سلب شده است،انتظار اين است كه مسئولان ارشد ملي و استاني با جديت و همتي مضاعف به بحران پيش آمده در استان فارس ورود كنند و با اقدام هاي به موقع خود از تشديد خسارت ها جلوگيري كنند. چرا كه به نظر مي رسد حجم خسارت ها و نياز مردم محلي استان فارس به كمك بيش از آنچيزي باشد كه در حال حاضر در جريان است. به ويژه اينكه بارش باران شهرستان هاي جنوبي استان ادامه دارد و هنوز احتمال تشديد خسارت ها وجود دارد.

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …