سی ان ان:طرحی در کنگره آمریکا برای محدودیت قرارداد بوئینگ و ایرباس با ایران

در حالیکه یک هفته از تحویل اولین جت ایرباس از سفارش یکصد هواپیمای خریداری شده ایران نمی گذرد، طرحی از سوی برخی اعضای کنگره آمریکا ارائه شده که خواستار محدودیت قراردادهای میان ایرباس و بوئینگ برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران است.

سی ان ان در گزارشی روز دوشنبه نوشت، پیتر روسکام نماینده جمهوریخواه کنگره طرحی را ارایه کرد که براساس آن از مدیر اطلاعات ملی دولت ترامپ می خواهد تحقیقات درباره ایران ایر و سایر شرکتهای هواپیمایی ایران را آغاز کند. هدف از این طرح بررسی حمایت ایران ایر از نهادهای تحت تحریم یا سازمانهای تروریستی خارجی است.

به نوشته سی ان ان، این عضو کنگره آمریکا می گوید اگر شرکت هواپیمایی ایران ایر از این نهادها یا سازمان های تحریمی حمایت کرده، باید فورا به فهرست تحریمهای آمریکا افزوده شود و از تحویل هواپیمای جدید و قطعات ساخت آمریکا به این شرکت جلوگیری شود.

درخواست این عضو کنگره در حالی است که در سه ماه اخیر برخی قانونگذاران آمریکایی مخالفت خودشان را با فروش هواپیما از سوی شرکت بوئینگ به ایران اعلام کرده اند.

در حال حاضر شرکت ماهان ایر که دومین شرکت هواپیمایی بزرگ ایران است بخاطر انتقال مهمات و سلاح به گروههای مورد حمایت ایران تحت تحریم است.

خرید هواپیمای نو یکی از دستاوردهای ایران بعد از توافق هسته ای بود و در یکسال اخیر ایران تلاش زیادی داشته تا بتواند ناوگان هوایی خود را نو کند. اولین هواپیمای خریداری شده ایران از ایرباس هفته گذشته وارد ایران شد.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …