سی و دومین روز اعتصاب کارگران واگن پارس  و اخباری دیگر

بنا برگزارشات دریافتی امروز هفتم شهریور اعتصاب بیش از هزار کارگر واگن پارس اراک وارد سی و دومین روز خود شد و کارگران برای پیگیری مطالبات خود در محوطه شرکت تجمع داشتند. روز دوشنبه پنجم شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش حمایت خود را از اعتراضات کارگرن واگن پارس که بازتاب اجتماعی گسترده ای داشته است اعلام داشتند.

مطالبات فوری کارگران واگن پارس عبارتند از: برکناری مدیریت، رفع تبعیض ها، پایان کار پیمانکاران، همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران با دیگر کارخانجات همجوار و گروه مپنا ، رسمی شدن قرارداد کارگران، و بازگشت به کار کارگران اخراجی.

شرکت واگن پارس شرکت وابسته به گروه صنعتی “مپنا ” است و  عمده ی سهام آن به وزارت نیرو و نهاد موسوم به “آستان قدس رضوی” تعلق دارد و کارگران به چپاولگری های حاکم در این شرکت که یکسرش به حکومتیان وصل است اعتراض دارند.  از اعتراضات کارگران واگن پارس وسیعا حمایت کنیم.

اعتراضات کارگری گسترده است. امروز هفتم شهریور همچنین کارگران یک شرکت پیمانکاری شهرداری در طبس در  اعتراض به عقب افتادگی پرداخت دستمزدهایشان تجمع و اعتراض کردند.

همچنین شب گذشته کارگران شرکتی شهرداری در ایلام در اعتراض به پرداخت نشدن چندماهه‌ی حقوق  تجمع کردند. این کارگران همچنین به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که میتواند بهبودی در دریافتی آنها ایجاد کند اعتراض دارند. این طرح در سال ۷۲ تصویب شده اما اجرایی نشده است.

روز گذشته  همچنین حدود ۶۰۰ کارگر پیمانی مجتمع فولاد خراسان در اعتراض به کاهش مزایا و حق و حقوق خود دست به اعتصاب زدند. این کارگران در رابطه با این موضوع در هفته گذشته مقابل فرمانداری نیشابور تجمع داشتند و زیر فشار اعتراض کارگران معاون فرماندار قول پیگیری به انها داد . اما اقدامی صورت نگرفت.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۸ اوت  ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

فراخوان به مردم آزاده کردستان- ۲۵ شهریور اعتصاب عمومی در سراسر کردستان

مردم آزاده و مبارز کردستان به دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی نزدیک می‌شویم. انقلابی …