ششمین روز اعتصاب متحدانه  کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز 


ششمین روز اعتصاب متحدانه  
کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز  

مدیریت و مسئولین حکومتی با نمایندگان کارگران وارد مذاکره شدند

روز پنجشنبه هفتم دی ماه کارگران گروه ملی فولاد اهواز در ششمین روز اعتراض خود در تمام بخش های شرکت دست از کار کشیده و تجمع کردند. مدیریت و مسئولین حکومتی از کارگران خواستند که در جلسه ای برای مذاکره شرکت کنند. نمایندگانی از کارگران در این نشست با نمایندگان اداره کار استان و بانک ملی و چند دستگاه دولتی شرکت دارند. اما با تاکید بر روشن بودن خواستهایشان اعلام کرده اند که مذاکره میکنند اما با احدی بر سر خواستهایشان مصالحه نخواهند کرد و کوتاه نخواهند آمد.

مطالبات فوری اعلام شده این کارگران عبارتند از: رفع ممنوعیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار کارگران اخراج شده قبلی، همسان‌سازی دستمزد ها برابر دریافتی کارگران شرکت های فولادی همجوار، اجرای کامل و فوری طبقه‌بندی مشاغل، برکناری مدیرعامل فاسد و خلع مالکیت از بانک ملی و مشارکت کارگران در امر مدیریت شرکت و قراردادی شدن کلیه کارگران واسطه شفق.

 گروه ملی فولاد اهواز یک کانون داغ اعتراضات کارگران با سنت های بسیار درخشان از جمله  اتکا به مجمع عمومی برای تصمیم گیری جمعی هستند. چهار تشکل و گروه کارگری به اسامی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری و کارگران بازنشسته خوزستان حمایت خود را از اعتراضات کارگران فولاد اعلام کرده اند. این حمایت ها و همبستگی ها باید گسترش یابد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ دی   ۱۴۰۲،  ۲۸ دسامبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

١٢میلیون تومان، هزینه روزانه تخت در بخش ICU بیمارستانها

علی امیرسوادکوهی رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفته است: «سقف بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ امسال …