شمار فعالان بازداشت‌ شده اعتراضات جاری به ۴۳ نفر رسید. ۱۱ زن در میان بازداشی ها.بازداشت «صدها نفر» در کردستان

بر اساس آخرین گزارش‌ها، شمار دانشجویان و فعالان سیاسی و مدنی که از آغاز اعتراض‌های مردمی به مرگ مهسا امینی بازداشت شده‌اند به بیش از ۴۰ نفر در شش روز رسید. «کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات شهریور ۱۴۰۱» در گزارش تازه خود آخرین آمار بازداشت‌شدگان را از زمان آغاز تجمع‌های اعتراضی پس از خاکسپاری مهسا امینی که روز ۲۶ شهریور انجام شد، ۴۳ نفر در روز جمعه، یکم مهر، اعلام کرد.

بر اساس این گزارش طی شش روز، ۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ایران، ۱۱ فعال زن، سه فعال رسانه‌ای و شش فعال سیاسی و سه فعال مدنی بازداشت شده‌اند.

همزمان برخی از گزارشات حاکی از افزایش تعداد کشته‌شدگان اعتراض‌هات اخیر به ۳۶ نفر می باشد. از آمار مجروحان که هدف شلیک مستقیم یا ضرب و شتم نیروهای گارد ویژه و امنیتی قرار گرفته‌اند، تاکنون آمار مشخصی اعلام نشده، اما بر اساس آمارهای پراکنده می‌توان برآورد کرد که شمار زخمی‌ها تاکنون به صدها نفر رسیده است.

همزمان سایت هه‌نگاو شمار مجروحان در اعتراضات در شهرهایکردستان را ۷۳۳ نفر و آمار بازداشت‌شدگان را طی چهار روز بیش از ۶۰۰ نفر اعلام کرد که تاکنون هویت بیش از صد نفر از آنها احراز شده است. برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

آمریکا قوانین منع دسترسی ایران، روسیه و چین به کلان‌داده‌ها را معرفی کرد

وزارت دادگستری آمریکا روز ۲۱ اکتبر قوانین جدیدی پیرامون جلوگیری از دسترسی ایران به کلان‌داده‌های …