شهرداری نحوه مشارکت‌اش با بابک زنجانی را مشخص کند

محسن سرخو با بیان اینکه با تاخیر چندساله تازه پرونده حسابرسی سال 91را بررسی کردند، به تیترشهر گفت: در جریان حسابرسی دیروز شورای شهر متوجه مشارکت بابک زنجانی در ساخت پروژه پل صدر شدیم،از آن‌جایی که زنجانی متهم و محکوم به اختلاس و فساد مالی است شهرداری تهران باید تکلیف نوع مشارکت خود را با او در پروژه‌های ساخت پل صدر و ایران زمین مشخص کند.

او با اشاره به اینکه در جریان حسابرسی دیروز حسابرس اطلاعات دقیقی و جامعی در اختیار شورای شهر قرار نداد، ادامه داد: روال حسابرسی به اینگونه است که حسابرس به دقت تمام بندها را در حضور مدیر یا مسوول سازمان مورد نظر و مجمع یا در اینجا اعضای شورای شهر قرائت می‌کند، تا مدیر از خود دفاع کرده و در قسمت‌هایی هم که مشکلاتی وجود دارد شورا درباره آن تصمیم‌گیری کند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: هیچ‌یک از این اتفاقات دیروز نیفتاد و حسابرس خیلی بی دقت و سریع از روی پاور پوینت تمام بندها را قرائت کرد و خیلی از اعضا متوجه بعضی از بندها نشدند که بعد بخواهند آن‌ها را جداگانه بررسی کنند.

سرخو ادامه داد: در تمام حسابرسی خوانده شده انقدر میزان تخلفات از قانون و مصوبات شورا زیاد بود که نباید به طور مشروط تایید می‌شد بلکه باید به طور کامل مردود اعلام می‌شد.

او با تاکید بر اینکه گزارش حسابرسی باید طبق استاندارد و با حضور شهردار خوانده می‌شد، گفت: باید در جلسات بعدی به تفکیک  بعضی از موضوعات به دقت بحث و بررسی شوند و افرادی که به هر نحوی در حسابرسی یک پروژه دخیل بودند نیز نسبت به ابهامات پاسخگو باشند.

سرخو با اشاره به پروژه‌هایی مثل مگامال شهرک اکباتان و تراکم فروشی شرکت جهان، ادامه داد: شهرداری تهران با شرکتی به نام جهان که یک شرکت کارگزاری است توافق کرده که به مردم تراکم بفروشند که این شرکت هم به وسیله دلالانی این کار را انجام می‌داده است. قیمت هر واگذاری با واگذاری دیگر تفاوت دارد و در عین حال هیچ اطلاعاتی هم از آن دلالان و بعضی از کسانی که به آن‌ها تراکم فروخته شده است، در دسترس نیست.

این عضو شورای شهر پیشنهاد داد که در رابطه با شرکت جهان و مگامال باید تصمیم جدی گرفته شود تا به‌طور جداگانه حسابرسی ویژه‌ای انجام گیرد.تیتر شهر

اینرا هم بخوانید

وزارت خارجه اسرائیل کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه را تایید کرد

*وزارت خارجه اسرائیل کشته شدن یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه را تایید کرد. یحیی …