شورای امنیت نیروهای خارجی لیبی را ترک کنند

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه به اتفاق آرا از تمام نیروها و مزدوران خارجی خواستند که «بدون تاخیر بیشتر» خاک لیبی را ترک کنند.

در بیانیه این شورا آمده است: «شورای امنیت از تمام طرف‌ها می‌خواهد که توافق آتش‌بس را به طور کامل اجرا کنند و تمام اعضا [ی سازمان ملل] را تشویق می‌کند که به اجرای کامل این توافق احترام بگذارند.»

این شورا همچنین از اعضای سازمان ملل خواسته است که به تحریم تسلیحاتی این سازمان علیه لیبی پایبند باشند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از آمار سازمان ملل می‌نویسد که تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ هزار نیرو و مزدور خارجی در خاک لیبی حضور داشته‌اند و در چند ماهی که از سال نو میلادی نیز می‌گذرد هیچ گونه عقب‌نشینی نیروها رخ نداده است.دولت مورد حمایت سازمان ملل و نیروهای وفادار به ژنرال حفتر اکتبر سال ۲۰۲۰ اعلام آتش‌بس کردند و یکی از مفاد توافق آتش‌بس خروج همه نیروهای نظامی خارجی از این کشور طی سه ماه بود.

ترکیه حامی دولت لیبی است که بخش‌های غربی کشور را تحت کنترل دارد. نیمه شرقی کشور نیز در کنترل نیروهای ژنرال حفتر است که کشورهای مصر، روسیه، امارات و فرانسه از آن حمایت می‌کنند.تمام این کشورها یا در لیبی نیرو دارند یا به گروه‌های مختلف در خاک این کشور کمک نظامی و تسلیحاتی می‌کنند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

دادستان کل رژیم: ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری و بی حجابی ، ضروری است

حجت‌الاسلام محمد موحدی دادستان کل رژیم گفته است:”ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با …