شورای بازنشستگان ایران: بیانیه بمناسبت سالگرد آبان خونین

یکسال پیش در چنین روزهائی، ما توده مردم با اعتراضات چشمگیر در نپذیرفتن وضع موجود و جهنمی که میدانستیم با افزایش سه برابری قیمت سوخت گریبان مان را خواهد گرفت به خیابانها و به میدان آمدیم تا بگوئیم و بفهمانیم که این وضعیت برای ما قابل قبول نیست و باید تغییر کند.

آنچه در آبان بجلو آمد امتداد مقاومت ها و دهه ها جدال در برابر گسترش بیرحمانه ترین استثمار، بردگی مزدی، فقر، بیحقوقی و تبعیض های جنسیتی و غارتگری ثروت اجتماعی مان ، و علیه آوار شدن همه مصائب و تبعات یک بربریت سرمایه داری و بحران های فروپاشی اقتصادی وبیکاری بر زندگی مان بود.

آبان ، میدان تعیین کننده تری از صف آرائی طبقات و امتداد کشمکش های اعتراضی و اعتصابات کارگران در هفت تپه و فولاد ، هپکو و صنایع نفت و پتروشیمی ، و همچنین اعتراضات معلمان، بازنشستگان ، پرستاران، کولبران، دانشجویان و مالباختگان و لشکر بیکاران و نقطه ی سر ریز خشم و نفرت انباشته آنان علیه این بربریت در قامت انسانی ست که هزار باره حق داشته و داریم به دفاع از منفعت های انسانی و بقاء مان قدعلم کنیم . چرا که از همه تولیدات ، وفورکالاها ، امکانات جامعه و نعماتی که حاصل دسترنج مان است و از همه منابع و زمین و دریا و هر ثروت انباشته این جامعه ، بهره ای نمی بریم.

ما مردم سهم مان از زندگی را میخواستیم که در یک یورش نابرابر، بر قامت مان خون پاشیدند. با قطع اینترنت و بستن درها فضا را تاریک کردند و خونین ترین سرکوب تاریخ معاصر این مملکت را رقم زدند که همچنان ادامه دارد و آبان هنوز زیر تیغ دوران سنگین پساسرکوب است.

آنچه اتفاق افتاد ، زخمی عمیق و تاریخی بر پیکره جامعه بود اما جامعه مرعوب نشدند و اعتراضات و اعتصابات یکسال گذشته در کنار دادخواهی مصمم خانواده های کشته شدگان علیرغم تهدیدها و بازداشتها با ابعادی وسیع تر ادامه یافت.
آبان، ضمن اشاعه ترس و اضطراب در دل سرکوبگران، خشم عمومی و انگیزه و اشتیاق برای تعیین تکلیف و تغییر بنیادی را با قوت بیشتری تضمین کرده است.

شورای بازنشستگان ایران

اینرا هم بخوانید

در تجمع اعتراضی مقابل اجلاس سازمان جهانی کار علیه حضور جمهوری اسلامی در ژنو شرکت کنید.هفتم ژوئن ٢٠٢٤ برابر با ١٨خرداد ١٤٠٣

در تجمع اعتراضی مقابل اجلاس سالانه سازمان جهانی کار علیه حضور جمهوری اسلامی در ژنو …