شورای حقوق بشر سازمان ملل: اسرائيل و فلسطینی‌ها ممکن است مرتکب جنایات جنگی شده باشند

شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید هر دو طرف نیروهای اسرائیلی و گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی در ارتباط با عملیات اسرائیل برای آزادی چهار گروگان این کشور در غزه ممکن است مرتکب جنایات جنگی شده باشند.

به گزارش آسوشیتدپرس، جرمی لارنس، سخنگوی این شورا، روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد، نسبت به نقض احتمالی قواعد تناسب استفاده از زور، نفاوت قائل شدن بین نیروهای مسلح و مردم عادی و تدابیر احتیاطی توسط نیروهای اسرائیلی در حمله روز شنبه ۱۹ خرداد، به اردوگاه آوارگان در نصیرات غزه ابراز نگرانی کرد.

در عملیات چند روز پیش اسرائيل، چهار گروگان آزاد شدند. پس از آن، مقامات وزارت بهداشت غزه که کنترل آن در دست حماس است، مدعی شد که در آن عملیات، دست‌کم ۲۷۴ فلسطینی از جمله ده‌ها زن و کودک کشته شدند.

سخنگوی شورای حقوق بشر گفت که گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی که در مناطق پرجمعیت، گروگان‌ها را نگه می‌دارند، جان غیرنظامیان و گروگان‌ها را در معرض خطرات بیشتری قرار می‌دهند.او افزود: همه این اقدامات هر دو طرف ممکن است به منزله ارتکاب به جنایات جنگی باشد.

هیئت دیپلماتیک اسرائیل در ژنو ضمن انتقاد از فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل، گفت: «کمیسر عالی بالاخره متوجه شد که حماس از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.» رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …