شکایت سه نهاد حقوق بشری به سازمان ملل در پی ادامه بازداشت توماج صالحی

سه سازمان حقوق بشری به دلیل ادامه بازداشت و شکنجه توماج صالحی، خواننده معترض رپ، شکایتی را به نمایندگی از خانواده او به سازمان ملل ارسال کردند. آنها خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این هنرمند شدند.

سازمان‌های حقوق بشری «داوتی استریت چمبرز»، «شاخص سانسور» و «بنیاد حقوق بشر» روز چهارشنبه سوم مرداد با تاکید بر اینکه دلیل بازداشت صالحی، هنر و اعتراض‌ او به حکومت ایران است، برای نشان دادن عدم پایبندی دولت ایران به تعهدات قانونی بین‌المللی به سازمان ملل شکایت کردند.

این‌سازمان‌ها رفتار حکومت با صالحی را مصداق آزار و اذیت قضایی توصیف کردند و گفتند اتهامات او مربوط به ترانه‌های صالحی و درخواست‌های او برای آزادی‌ برای مردم ایران است.این سه سازمان‌ با اشاره به اینکه هر روز زندان، بی‌عدالتی بزرگی در حق صالحی است‌، نوشتند که او به مراقبت‌های پزشکی بعد از زندان نیاز دارد و باید آزاد شود تا بتواند از هنر خود استفاده کند.

طبق این شکایت‌نامه آرزو اقبالی بابادی، از اقوام صالحی گفته است علی‌رغم لغو حکم اعدام توماج، مقامات قصد دارند او را برای مدت طولانی در زندان نگه دارند.به گفته او این بخشی از یک استراتژی مستمر برای هدف قرار دادن زندگی همه ایرانیانی است.

نگین نیک‌نام، دوست و مدیر حساب‌های اجتماعی صالحی هم گفته است جمهوری اسلامی توانایی اعدام او را ندارد و تلاش می‌کند صالحی را در زندان وادار به سکوت کند.برگرفته از ایران اینترنشنال

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …