شکنجه گران باید محاکمه شوند! درباره سرنوشت شاهین ناصری شاهد شکنجه شدن نوید افکاری

آخرین خبر از سرنوشت شاهین ناصری که شاهد شکنجه شدن وحشیانه نوید افکاری بوده این است که وی تحویل اطلاعات ناجا داده شده است. آقای پاک نیا که از طرف خانواده شاهین ناصری وکالت وی را بر عهده گرفته روز سه شنبه اول مهر در توییتر خود نوشت که مقام های زندان شیراز به او گفته اند که شاهین ناصری یک روز پیش از اعدام نوید در اختیار اطلاعات نیروی انتظامی است.
شاهین ناصری در یک پیام صوتی از زندان که نسخه ای از آن در اختیار کمیته بین المللی علیه اعدام قرار دارد چنین گفته بود:
“یک روز در آگاهی در راهرو صدای داد و بیداد و التماس شنیدم. سروان همراهم از من خواست که در راهرو بایستم تا او برگردد. رفت در یک اتاق را باز کرد. من هم از روی کنجکاوی رفتم ببینم چه خبر است. دیدم دو نفر لباس شخصی در یک اتاقی با فحاشی و باتوم و لوله نوید را با بی‌رحمی تمام کتک می‌زنند. بهش می‌گفتند هر چی ما می‌گیم درسته. چیزایی که می‌گیم می‌نویسی یا نه؟ نوید هم التماس می‌کرد نزنید، من کاری نکردم. دست‌هاش هم می‌آورد روی سرش. یکی از مامورهایی که بعدا فهمیدم اسمش ستوان عباسی است همچین کوبید روی دستش که نوید ضجه بلندی زد و از حال رفت.
من در سه دادسرا در این رابطه شهادت دادم. در دادسرای جرایم امنیتی که رفتم برای شهادت بازپرس شعبه گفت در آگاهی چه دیدی؟ من دیده‌هایم را توضیح دادم. بازپرس با لحن بدی گفت تو داری در پرونده امنیتی دخالت می‌کنی. پدرت را درمی‌آورم. همین مامورها را وادار می‌کنم که به خاطر تهمت و افترا ازت شکایت کنند. ذوبت می کنم.”
جمهوری اسلامی در مقابل شهادت شاهین ناصری بار دیگر وقیحانه همه چیز را انکار می کند و وی را تحت فشار مضاعفی قرار داده است. اما ردپای جنایت و شکنجه های وحشیانه جمهوری اسلامی پاک شدنی نیست. اخیرا عفو بین الملل در گزارش مفصلی از رفتار بی رحمانه و شکنجه زندانی‌های اعتراضات آبان ۹۸ خبر داده است. در این گزارش آمده که صدها نفر در دادگاه‌های ناعادلانه محاکمه شده‌اند و به روش‌های مختلف از جمله شوک‌های الکتریکی، اعدام‌های نمایشی، آویزان کردن، خشونت جنسی، القای حس خفگی با آب، تجویز اجباری مواد شیمیایی و محرومیت از مراقبت‌های پزشکی، شکنجه و مجبور به اعتراف شده‌اند.
جمهوری اسلامی حکومت اعدام و شکنجه است و با شکنجه و اعدام نوید افکاری رسوای عالم شد. کمیته بین المللی علیه اعدام از جمهوری اسلامی می خواهد که به اذیت و آزار روحی و جسمی شاهین ناصری در زندان فورا پایان دهد. همینجا به همه شکنجه گران جمهوری اسلامی هشدار می دهیم که اسامی آنها در حال جمع آوری است و همه این شکنجه گران را به همراه سران حکومت جنایتکاراسلامی محاکمه و دادگاهی خواهیم کرد. از خشم مردم بترسید و از این اعمال جنایتکارانه دست بردارید.
سرنگون باد حکومت اعدام و شکنجه جمهوری اسلامی
کمیته بین المللی علیه اعدام
۴ مهر ۱۳۹۹- ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

حکومت اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج و در سطح جهان بایکوت شود

کنفرانس سالانه آی ال او سازمان جهانی کار از روز سوم ژوئن در ژنو شروع …