صدیقه وسمقی: شرکت در انتخابات «سراسر مهندسی‌شده» جمهوری اسلامی ورود به بیراهه است

صدیقه وسمقی زندانی سیاسی پیشین با انتشار تحلیلی در اینستاگرام، تاکید کرد:«راه این است که ما جریان تحول خواهی را متشکل و منسجم کنیم و آن را به یک جریان موثر سیاسی در کشور تبدیل کنیم تا بتواند به ایران آزاد ودموکراتیک هدایت و راهبری کند.» صوتی بصورت ناقص منتشر شده بود این فایل هیجده دقیقه میباشد که بخش اول انرا در اینجا و ادامه آن را در پست بعدی میتوانید بشنوید. ادمین

https://www.instagram.com/p/C86s_DMxvr5/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again
فراز هایی از فایل صوتی صدیقه وسمقی
– دوستان اصلاح طلب در گذشته از انتخابات آزاد حرف میزدند، از حذف نظارت استصوابی حرف میزدند، امروز شرکت در انتخابات سراسر مهندسی شده را یک راه میدانند. بنظر من این اصلا راه نیست بیراهه ست.
چرا؟! چون قدم گذاشتن در آن ما را به مقصدی که مردم میخواهند و حتی اصلاح طلبان میخواهند نخواهد رساند. به مقصدی میرساند که مهندسان انتخاباتی تعیین کرده اند.
– امروز اصلا دغدغه اصلی این نیست که چه کسی رییس جمهور می شود…تغییر اشخاص در هریک از قوا نمیتواند تغییر محسوس و مهمی به نفع انچه که مردم میخواهند ایجاد کند.
– امروز صدای تحول خواهی در ایران صدای بلندیست و یک ضرورت هم هست. خواسته های مردم و نسل امروز فراتر از چارچوب قانون اساسی ست. فراتر از چیزهایی ست که در جمهوری اسلامی دنبال می شود. مردمی که امروز برابری میخواهند، جدایی دین از حکومت میخواهند، دموکراسی میخواهند، احترام و کرامت میخواهند ، زنان استقلال میخواهند،مردم حفظ محیط زیست را میخواهند ،امروز خواسته های مردم فرق دارد. دیگر زندگی کردن در چارچوب احکام فقهی تحت حاکمیت ولایت فقیه، فقیهان و امثال اینها چیزی نیست که پاسخ نیازهای امروز و فردا ی ایران را بدهد. بنظر من صدای تحول خواهی بلند است. من متاسفم که حاکمان آن را نمی شنوند.
– دوره ی گفتمان دو جریان سنتی اصول گرایی و اصلاح طلبی به این شکلی که الان وجود دارد سپری شده است. ما باید جریان جدیدی را در ایران شکل دهیم که اصولش متفاوت از اصولیست که این دو نوع گفتمان سخت و نرم جمهوری اسلامی بر آن مبتنی شده است.
– اصلاح طلبی در چارچوب این نظام نه فقط اصلا ممکن نیست بلکه موثر هم نیست.
– من فکر میکنم چه جریان اصول گرا سرکار بیاید و چه اصلاح طلب ، چالش جدی میان مردم و جریان تحول خواهی که بنظر من اکثریت مردم هستند ادامه خواهد داشت. اما اگر جریان اصول گرا سرکار بیاید این چالش سخت تر و شدیدتر خواهد بود. ممکن است حتی به خیزش هایی منجر شود. اگر اصلاح طلبان بیایند این چالش شاید نرمتر و آرامتر شود. راه اینست که ما جریان تحول خواهی را متشکل و منسجم بکنیم و آن را به یک جریان موثر سیاسی در کشور تبدیل بکنیم تا بتواند به ایران ازاد ودموکراتیک هدایت و راهبری بکند.

اینرا هم بخوانید

قطعی آب و ابراز نگرانی نسبت به سلامتی زندانیان در زندان مرکزی کرج

زندانیان زندان مرکزی کرج حدود هفت روز است که با قطع مکرر آب روبه‌رو هستند …