مجموعه گزارشات از برگزاری وسیع و باشکوه ۸ مارس روز جهانی زن در شهرهای مختلف ایران و سایر نقاط جهان

مارش آنلاین انقلاب زنانه علیه جمهوری اسلامی بمناسبت ۸ مارس روز جهانی زن ۹۹ در ویژه برنامه

هشت مارس روز به مصاف گرفتن توحش ضد زن

گزارشی کوتاه از برنامه های مینا احدی به مناسبت هشت مارس

برگزاری مراسم های هشت مارس روز جهانی زن در شهرهای کردستان!

پیام مینا احدی به زنان ایران به مناسبت هشت مارس روز جهانی زن!

سنندج؛ مردم مبارز سنندج به استقبال برگزاری مراسمهای هشت مارس روز جهانی زن میروند

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی زن

بیانیه مشترک دانشجوان بمناسبت روز جهانی زن، ۱۳۹۹: روز تلاش، اعتراض و مبارزه برای تحقق یک جامعه انسان محور، برابر، سکولار، آزاد و مرفه برای زنان و همه آحاد جامعه

بیانیه کانون نویسندگان ایران به مناسبت هشت مارس

جمعی از زنان سنندج روز جهانی زن را برگزار کردند

با امضای پنجاه فعال سیاسی در ایران: هشت مارس روز جهانی زن، روز اعتراض به سرکوبها، تبعیض و نابرابری‌های ساختاری

کلیپ پرواز اوکراین بمناسبت هشت مارس، کلیپی بسیار زیبا و از اعماق، یادشان گرامی!

بیانیه شورای بازنشستگان ایران به مناسبت هشت مارس روز جهانی زن

کمپین در حمایت از زنان در ایران: دوچرخه سواری در حمایت از زنان ایران

۸ مارس، روز جهانی زن را به همراه بیست و چهار تشکل زنان ایرانی در سراسر جهان گرامی می داریم!

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه: گرامی‌باد ۸ مادس روز جهانی زن

مادران پارک لاله ایران: در روز جهانی زنان، تداوم مبارزات شجاعانه زنان برای برابری را گرامی می داریم!

……………………

کیفرخواست زنان در کردستان

لینک صحبتهای زنان و مردان برابری طلب از اینجا

ما زنان تنها رقمی در آمارها و نامی در خبرها نبودیم بلکە دارای نام، جان، آرزو، کرامت انسانی و بنیان صدها خانوادە بودیم کە روزی در مقابل چشمان قانون و دادگاە بە دست خانوادەهایمان کشتە شدیم.

نه به قتل ناموسی نه به حکومت و قوانین زن ستیز و نرینه سالار. زنده باد برابری، زنده باد آزادی، زنده باد ۸ مارس روز جهانی زن،

……………………….

اطلاعیه خبری کمیته کردستان حزب کمونیست گارکری
دومین مراسم روز جهانی زن در سنندج برگزار شد.
زنان آزادیخواه در نزدیکی روستای «نه وه ره» مراسم روز جهانی زن را برگزار کردند. مراسم با شروع یک دقیقه سکوت بیاد جانباختگان راه آزادی و برابری شروع شد. سپس یکی از شرکت کنندگان درباره هشت مارس سخنرانی کرد. مراسم با رقص و پایکوبی در گرامیداشت روز جهانی زن ادامه داشت.
در فضایی شاد و صمیمانه شرکت کنندگان با چهره های شاد و مصمم برای ازادی زن مراسم را به پایان رساندند.
کمیته کردستان به شرکت کنندگان در مراسمهای روز جهانی زن صمیمانه درود میفرستد.
درود بر زنان آزادیخواه و برابری طلب
زنده باد٨ مارس روز جهانی زن
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

فیلم سخنرانی از اینجا
………………………

برگزاری مراسم هشت مارس روز جهانی زن در ارتفاعات اشنویه

روز یکشنبه ١٧ اسفند ماه برابر با روز جهانی زن، جمعی از زنان و مردان آزادی‌خواه و برابری‌طلب شهر اشنویه و گروه کوهنوردی پیشرو اشنویه ۸ مارس روز جهانی زن را در ارتفاعات این شهر گرامی داشتند.

………………..

سخنرانی نرگس منصوری از # ایران و از فعالین جنبش زنان در مارش عظیم و آنلاین انقلاب زنانه علیه جمهوری اسلامی در ویژه برنامه ۸ مارس ۹۹ لینک سخنرانی از اینجا

……………………

گردهمایی جمعی از فعالین زنان در #گیلان به مناسبت روز جهانی زن
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، جمعی از فعالین زنان در گیلان به مناسبت روز جهانی زن گلگشت برگزار کردند. این برنامه با محوریت همبستگی زنان علیه نابرابری، فقر و خشونت انجام شد. در ابتدا شعری توسط یکی از حضار خوانده و نمایشی کوتاه حول محوریت برنامه اجرا شد.
سپس یکی از برگزار کنندگان یادداشتی را درباره مشکلات و چالش‌های زنان در یکسال گذشته برای جمع خواند. این متن با اشاره به زن کشی، عدم دسترسی زنان به وسایل پیشگیری و سقط جنین آزادانه، وضعیت معیشت زنان و جامعه و خودکشی زنان اشاره داشت.
در انتها با طرح سوالاتی چون تاثیر فقر بر خشونت و راه‌کارهای مقابله و مبارزه با مشکلات زنان، گفتگوی کوتاهی میان جمع صورت گرفت.
در پایان مراسم شرکت کنندگان در گلگشت سرود زنان را بصورت جمعی اجرا کردند.

…………………

گرامیداشت #8_مارس ( روز جهانی زن) در یکی از محلات شهر بانه

:black_medium_small_square:بنابر خبر رسیده، امروز دوشنبه هشتم مارس، شماری از فعالان مدافع حقوق زنان در شهر بانه، در گرامیداشت هشتم مارس ( روز جهانی زن) مراسمی را در یکی از محلات این شهر برگزار کردند.

در این مراسم ابتداء یاد کلیه جانباختگان راه آزادی و برابری زنان و مردان گرامی داشته شد و بر ادامه راه این جانباختگان تا رهایی قطعی زنان از هر گونه ستمی تاکید و پافشاری گردید.

به دنبال در میان شرکت کنندگان در مراسم شیرینی و شکلات پخش شد و جوانان آزادیخواه و برابری طلب ادامه مراسم را به داخل شهر کشانده و به پخش شیرینی
در میان مردم شهر پرداختند.

این چندمین مراسم گرامیداشت روز جهانی زن است که طی روزهای گذشته در شهر قهرمان بانه برگزار می شود.

………………….

گرامیداشت روز جهانی زن در بندر انزلی

یکشنبه ۱۷ اسفند تعدادی از فعالان زنان در شهر بندر انزلی در استان گیلان با در دست داشتن پوسترهایی در حمایت از حقوق زنان، روز زن را گرامی داشتند.

در این پوسترها که با شعار محوری «همبستگی زنان علیه نابرابری، فقر و خشونت» همراه بود، برحق معیشت انسانی، حق سقط جنین و حق کنترل باروری تاکید کردند. همچنین آنها با در دست داشتن عکس رومینا اشرفی دختری که امسال توسط پدرش در همین استان به قتل رسیده بود، نسبت به قوانین زن‌ستیز اعتراض کردند.

………………………..

برگزاری گرامیداشت روز جهانی زن در مشهد

امروز ۱۸ اسفند مصادف با ۸ مارس روز جهانی زن جمعی از زنان مشهد با برافراشته کردن پلاکارد، روز جهانی زن را گرامی داشتند.
” آزادی زن معیار آزادی جامعه است” و ” به تبعیض علیه زنان پایان دهید” شعارهای نوشته شده بر پلاکاردهای این مراسم بود.

…………………………..

روز جمعه ۱۵ اسفندماه، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی زن جمعی از فعالان حقوق زنان در تهران، با بیان مطالبات برابری‌خواهانه در زمینه حق آموزش رایگان، همگانی، به دور از تبعیض و خشونت و حق کنترل باروری و در اعتراض به سلب حق سرپناه زنان حاشیه‌نشینی چون «آسیه پناهی»، گرد هم آمدند.

این فعالین با در دست داشتن پوسترهایی با محوریت شعار «همبستگی علیه نابرابری، فقر و تبعیض» به استقبال هشتم مارس، روز جهانی زن رفتند.

…………………

فعالين زنان اصفهان، هشت مارس ۹۹ را با بالا بردن پوسترهایی که حاوی مطالبات زنان ایران است، گرامی داشتند.

آنها همگام با سایر زنان در شهرهای دیگر، چراغ روشنگری و حق‌طلبی زنان را در اصفهان روشن نگاه داشته و خواستار پایان دادن به فضای زن‌ستیز و جنسیت زده‌ی ناشی از سخنان ائمه‌جمعه این شهر شدند.

آنها هر بار با حضور خود در حوزه‌ عمومی، خیابان و در عرصه کار و فعالیت، این باور جنسیت‌زده را که زن باید در خانه محبوس و مشغول آشپزی و فرزندآوری باشد به چالش می‌کشند.

……………………

اطلاعیه خبری کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
زنان آزادیخواه بانه با پخش شیرینی مراسم روز جهانی زن را برگزار کردند.

…………………….

برگزاری مراسم روز جهانی زن، #هشت_مارس ۲۰۲۱، در پاریس

در این تجمع گروه های مختلف فرانسوی، الجزایری، لهستانی، کورد، ایرانی و … با پلاکارد و بنر و با شعارهایی در اعتراض به خشونت علیه زنان و زن کشی، اعتراض به کاپیتالیسم و با طرح مطالباتی همچون داشتن سقف برای زنان بی خانمان حضور داشتند.

شعارهایی نیز به فارسی و فرانسوی در انتقاد به ۴۰ سال زن ستیزی #جمهوریاسلامی و در دفاع از زندانیان سیاسی زن در ایران و همچنین در محکومیت ناموس و زن کشی و یا با محوریت #میتو در تجمع امروز پاریس به چشم میخورد.

…………………

برگزاری مراسمی دیگر در گرامیداشت 8 مارس( روز جهانی زن) در سنندج

بنابر خبر رسیده ، ساعت 4 بعدازظهر امروز یکشنبه 17 اسفند با حضور شمار کثیری از زنان و مردان آزادیخواه سنندج و اطراف، مراسم با شکوهی به مناسبت 8 مارس ( روز جهانی زن ) در اطراف سنندج برگزار شد.
مراسم با یک دقیقه سکوت در گرامیداشت یاد جانباختگان راه آزادی و برابری زنان و مردان آغاز شد. به دنبال یکی از شرکت کنندگان در مراسم بیانیه ایی در دفاع از برابری حقوق زنان و مردان در کلیه شئونات اجتماعی قرائت کرد.
این مراسم با شکوه که با رقص و شادی شرکت کنندگان همراه بود در محیطی که با شعارها و دستنوشته های در رابطه با 8 مارس تزئین شده بود تا ساعت 6 بعدازظهر ادامه یافت. شرکت کنندگان در مراسم در فضایی صمیمانه مراسم را خاتمه دادند. لینک از اینجا

………………………

یاسمن آریانی و مادرش منیره عربشاهی، دو فعال مدنی مخالف حجاب اجباری که دوران محکومیت خود را در زندان کچویی کرج سپری می‌کنند طی یادداشتی، روز جهانی زن را گرامی داشتند.

“من زنم، گل سرسبد خلقت، من زنم با جایگاهی بلند و ارجمند نزد خالقم، من زنم با تفکر و تعقل، من زنم با اختیار و انتخاب، من زنم با قدرت و صلابت، سالیان سال تلاش کردی تا قامتم را زیر چکمه های فولادین زن‌ستیزی و مردسالاری، تعصب و واپسگرایی در هم خرد کنی، اما من ریشه دارم، باز جوانه می‌زنم با قدرت و نیرویی فزاینده، قد علم میکنم. می‌ایستم در مقابل هرزه‌گویی‌هایت، در مقابل ظلم‌ها و تحقیر‌هایت، من سربازم در خط مقدم هر انقلاب، من قله‌های علم و هنر، فرهنگ و سیاست را درمی‌نوردم. هان؛ تویی که خودرا زبردست تصور می‌کنی، و می‌کوشی تا صدایم را با تفکرات ارتجاعی‌ات خفه کرده، محبوسم کنی. من آن ققنوسم که باز از خاکستر زاده خواهد شد.

هشت مارس، روز جهانی زن بر زنان کشورم و دنیا مبارک باد/ زندان کچویی، اسفندماه ۱۳۹۹”.

………………….

پیام # پروین_محمدی به مناسبت ۸مارس روز جهانی زن
هشت مارسی دیگر از راه رسید
روزی که نمایانگر تلاش بشریت برای رسیدن به استانداردهای بالای جامعه انسانی است
روز جهانی زن متعلق به همه انسانهاست
بدور از جنسیت و قومیت و مذهب آنان
بشریت در طول تاریخ، برای سازمان دادن زندگی اجتماعی خود، همیشه در تلاش بوده است و هر زمان متناسب با دوران تاریخی قرار گرفته در آن مطالبات خود را مطرح کرده است. اکنون ما انسانهای قرن بیست و یک
جدی ترین خواست خود مبنی بر ایجاد دنیایی بدور از تبعیض و استثمار را قرار داده ایم و برای رسیدن به آن تلاش میکنیم, دنیایی که ارزش انسانها به پول و قدرت و جنسیت و قومیت نباشد
دنیایی که ارزش انسان به انسان بودنشان باشد و بس, دنیایی که برابری انسانها موج بزند
این روز و این تلاش را به همه انسانهای تلاشگر در این حوزه تبریک میگوییم
به امید فردایی بهتر
پیام پروین محمدی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی زن
۱۶ اسفند ۹۷

…………………

برگزاری مراسم 8 مارس روزجهانی زن در پيرانشهر

…………………….

گرامیداشت روز جهانی زن در سنندج

روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه، شماری از زنان سنندج، به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زن مراسمی برگزار کردند.

این مراسم با تبریک فرارسیدن این روز به همه زنان و مردان آزادیخواه آغاز شد. به دنبال آن یکی از زنان شرکت کننده تاریخچه مختصری از مبارزات زنان که به تعیین ۸ مارس بعنوان روز جهانی زن منجر شد را قرائت کرد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. در ادامه، یکی دیگر از شرکت کنندگان ضمن تبریک روز جهانی زن به حاضرین ، بیانیه ائی را در دفاع از حقوق برابر زنان و مردان در کلیه شئونات اجتماعی قرائت کرد. این مراسم در فضائی گرم و صمیمانه به پایان رسید.

…………………….

تجمع در پارک ساعی تهران به مناسبت هشت مارس و همخوانی سرود برابری

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

………………….

گردهمایی جمعی از زنان دانشجو به مناسب ۸ مارس؛ #روز_جهانی_زن در دانشگاه علامه

…………………

دانمارک: دوشنبه ۸ مارس ۲۰۲۱ – عکسهایی از آکسیون دوچرخه سواری در حمایت از زنان ایران و علیه آپارتاید جنسیتی در ایران لینک گزارش از اینجا

…………………..

۸مارس هلند، شهر خرونینگن، کمپین در حمایت از زنان در ایران
دوچرخه سواری فعالین دفاع از حقوق زنان. لینک فیلم از اینجا

…………………..

دوشنبه ۸ مارس ۲۰۲۱- استکهلم- گردهمایی در اعتراض به آپارتاید جنسیتی در ایران

گزارش سیما بهاری وپیام سارا نخعی درآکسیون اعتراض به آپارتاید جنسیتی در ایران لینک از اینجا

……………………………

Live International Women’s Day 2021 Vancouver, Canada

لینک برنامه از اینجا

ونکوور: مراسم ٨ مارس جهانی با سخنرانان بین المللی، موضوعات بین المللی نە منطقەای از کانادا، پرو، کلمبیا، انگلیس، اکراین، سوریە، عراق، کردستان عراق، ایران برگزار شد.
موضوع سخنرانیها: نسبیت فرهنگی و حقوق جهانشمول زنان در جهان. پست مدرنیسم و فرستادن زنان بە کنج خانە برای کار خانگی رایگان( مادری و پرورش فرزندان، شستو و شو، پخت و پز) در افغانستان و کشور های تحت حاکمیت اسلام سیاسی.اجرای قوانین قرون وسطایی، انکار هویت زن بعنوان انسان ، برای وظیفە مادری و دادن نقش فاطمە و شیر زن ایرانی و ملحوظ کردن زن به عنوان کالای خانگی در آفریقا، پنجاب و کردستان.
تلاش فمینیست های اسلامی کانادایی در مونترال برای رسمی کردن نسبیت فرهنگی و اینکە این قوانین جزو فرهنگ خودشان است دادگاهای شریعە در کانادا کە بە همت حزب کمونیست کارگری و هما ارجمند در سال ٢٠٠٤ بستە شد.
در ایران : باید رژیم اسلامی را بایکوت کرد و سرکوب زنان را بە جرم رعایت نکردن قوانین عصر حجری بە دادگاە بین المللی کشاند. آپارتاید جنسی در قرن ٢١ ممنوع. فاطمە و زینب الگوی زنان ایران و کشورهای اسلام زدە نیستند.

………………………….

مراسم روز جهانى زن در شهر کاسل ، کشور آلمان گرامی باد ۸ مارس ،روزجهانی زن!

……………………..

هرروز، روز زن است، چون زن،هر روز مورد تحقیر و توهین و تجاوز قرار می گیرد.
دوشنبه هشتم مارس ۲۰۲۱ در مرکز شهر فرانکفورت!

گزارش کتبی و آلبوم تصویری از هشت مارس انقلاب زنانه فرانکفورت آلمان
روز دوشنبه ۸ مارس ۲۰۲۱، تجمعی با حضور بیش ۴۰ نفر در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد که در آن اعضا و فعالین انقلاب زنانه نقش پررنگی را ایفا نمودند. گر چه فضای این آکسیون اعتراضی اساسا رو به ایران و در اعتراض به جمهوری اسلامی بود، اما سخنرانانی از آلمان همچون نماینده اتحادیه صنایع کشاورزی و محیط زیست نیز شرکت داشتند.
مراسم با پخش شیرینی آغاز شد و در ابتدا، تئاتر شورایی انقلاب زنانه با موضوع “کیفرخواست زنان در ایران” توسط آوا میرسالاری از فعالین انقلاب زنانه و مرضیه اجرا شد؛ همزمان با اجرای تئاتر به نشانه حمایت از دختران خیابان انقلاب شالهایی بر سر چون زده شده بود. در انتهای تئاتر سرود برابری به صورت جمعی خوانده شد و یکی از زنان شرکت کننده به حمایت از حق آوازخوانی و نوازندگی زنان در ایران، در مراسم به آواز خوانی و دف زنی پرداخت. اطلاعیه انقلاب زنانه توسط امیر عسگری به مناسبت هشت مارس قرائت شد و پلاکاردها و پوسترهای انقلاب زنانه با شعار بایکوت جمهوری اسلامی،‌ نه به حجاب، نه به کودک همسری،‌ نه به قتلهای ناموسی، و انقلاب آتی ایران یک انقلاب زنانه است به دو زبان فارسی و انگلیسی در مراسم به چشم میخورد.
مراسم با رقص و پایکوبی به افتخار هشت مارس و به نشانه حمایت از حق مسلم رقص زنان در ایران. به پایان رسید. مهدی بصیری مسئولیت تهیه گزارش تصویری از این مراسم را به عهده داشت. همچنین در فرانکفورت فعالین انقلاب زنانه به حمایت از حق دوچرخه سواری زنان، دوچرخه سواری کردند.

اعلام #کیفرخواست_زنان در انقلاب زنانه در مراسم هشت مارس فرانکورت آلمان
قرائت توسط آوا میرسالاری و مرضیه
تصویربردار: مهدی بصیری لینک از اینجا

……………………..

مریوان گرامیداشت هشت مارس

……………………….

مادر زنده یاد #شلر_فرهادی با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرام‌خود نوشت:

درود بر مادرانی که فرزندانشان پرچم مبارزه علیه استبداد و بی عدالتی را به دوش گرفتند و جان عزیزشان را در این مبارزه ایثار کردند.
به‌امید فردایی بهتر و حقوق برابر زنان که در تمام مراحل زندگی سختی کشیدن و با تمام وجود جنگیدن و می‌جنگند برای برابری ،عدالت،هویت و آزادی

………………….

قرائت کیفرخواست انقلاب زنانه
بمناسبت ۸ مارس روز جهانی زن ۱۳۹۹ توسط هدی کریمی صدر از فعالین انقلاب زنانه در تجمع شهر استانبول ترکیه لینک از اینجا

………………………..

قرائت اطلاعیه انقلاب زنانه بمناسبت ۸ مارس روز جهانی زن ۱۳۹۹ توسط امیر عسگری در تجمع شهر فرانکفورت لینک از اینجا

……………………….

پیکت بمناسبت ۸ مارس ۲۰۲۱ در استکهلم و دوچرخه سواری در حمایت از زنان ایران با شعار نه به آپارتاید جنسیتی در ایران لینک سخنرانی فعالین حقوق زن از اینجا

زنده باد برابری، زنده باد آزادی، زنده باد ۸ مارس روز جهانی زن،

………………………

دوچرخه سواری در حمایت از زنان ایران با شعار نه به آپارتاید جنسیتی در ایران- ۸ مارس ۲۰۲۱- مالمو- سوید

………………………

کلیپ روز: تصاویری از تجمعات به مناسبت 8 مارس، روز جهانی زن در نقاط مختلف جهان- بخش اول

لینک از اینجا

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …