عاتکه رجبی، معلم زندانی پیشین، از «فشارهای مضاعف» بر فرزانه قره حسنلو در زندان مشهد خبر داد

روایت عاتکه رجبی، زندانی سیاسی سابق:در زندان همیشه کسی کنار فرزانه قره‌حسنلو بود که مبادا با دیگران ارتباط بگیرد.او که هم‌بند فرزانه قره‌حسنلو، از زندانیان جنبش ۱۴۰۱، با ۵ سال زندان در تبعید بوده، نوشته است:

«فشارها روی فرزانه مضاعف بود.
ما زندانیای بندهای دیگه هرجور شده می‌تونستیم با هم ارتباطی، حتی حداقلی داشته باشیم.
اما فرزانه همیشه یک نفر کنارش بود که مبادا با دیگران ارتباط بگیره.

فرزانه رو اینجوری توصیف میکنم، اگر کسی دوست داره معنی صلح، دوستی، عشق و صبوری رو عمیق بفهمه، کافیه فقط چند روزی با فرزانه هم‌کلام بشه.

در شرایط پر از درد و رنج زندان که حتی ثانیه‌ای فضایی برای خودت نداری و از همه طرف تحت جبر و فشار و زور قرارت میدند، شرایطی که نمیفهمی برای حکم و جوری که به ناحق، تو رو مجبور به تحمل کردند، بهم ریخته باشی یا برای رنج سایر زندانی‌هایی که با تمام وجودت شاهد و ناظرش هستی، روانت پریشون باشه.

تویی که برای اجرای عدالت پا به خیابون گذاشتی و حالا توی زندان‌شون، ناعدالتی رو عریان‌تر و وحشیانه‌تر و وقیحانه‌تر از همه‌جا، هر روز و هر ثانیه با ذره ذره وجودت داری لمس می‌کنی.

وجود پر از محبت و صبر و آرامش فرزانه نشون میداد که فقط باید همه تار و پودهای وجودش سراسر از عشق و محبت و صلح و دوستی باشه که اینطور عشق رو با وجود فشار مضاعف، در تمام لحظه‌ها به دیگران هدیه میده. باورم نمیشد این آدمی هست که حکمش اعدام بوده، آدمی که عمری رو ناعادلانه توی زندان سپری کرده و سپری میکنه، آدمی که تبعید شده و از ملاقات هر هفته خانواده‌اش محرومه، آدمی که توی زندان یک جور متفاوت از بقیه تحت نظره، روش فشار میارند و اذیتش میکنند، پس چرا پر از نفرت نیستی فرزانه؟ هربار که بهت نزدیک شدم تا چندکلامی حرفات رو بشنوم فقط از عشق و امید گفتی. تو به عشق باور داری فرزانه. تو رو اینطور دیدم، یک عاشق، عاشق مردم، عاشق آزادی.»

صدور حکم ۵ سال زندان در تبعید به اتهام «معاونت در ارتکاب جرم محاربه» علیه فرزانه قره‌حسنلو در حالی است که بنا بر ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی شرط تحقق جرم «محاربه» استفاده از «سلاح» توسط مرتکب به «قصد ایجاد ناامنی و ترساندن» مردم است. در صورتی که حتی بنا بر مستندات پرونده هیچ یک از دیگر متهمان به ویژه حمید قره‌حسنلو همسر فرزانه قره‌حسنلو در روز حادثه هیچ گونه سلاحی اعم از سرد و گرم (حتی سنگ و چوب) در دست نداشته‌اند.https://t.me/Daadbaan2021

اینرا هم بخوانید

گزارش روزنامه حکومتی اعتماد از کشته شدن٣٠ کارگر معدن در یک سال و نیم گذشته و اعتراضات کارگران

 روزنامه اعتماد: ١٢تجمع اعتراضي كارگران معادن در دو سال اخير ١٠ تجمع به دليل دستمزد …