عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان، در دامغان بازداشت شد

عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان ساکن رشت، در دامغان بازداشت شده است.

منابع مطلع روز شنبه نهم تیرماه به رادیو فردا گفته‌اند که خانم رنگریز پس از احضار به دادگاه انقلاب دامغان بازداشت و به زندان شاهرود منتقل شده است.

این فعال حقوق زنان دوم تیرماه در یک استوری در شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام با انتشار ابلاغیه‌ای خبر داده بود که به «تشکیل گروه به قصد بر هم زدن امنیت کشور» و«تبلیغ علیه نظام و انتشار اکاذیب در فضای مجازی» متهم شده است.

خانم رنگریز با «خنده‌دار» خواندن این پرونده نوشت این اتهامات در حالی علیه او مطرح شده که به دلیل «تنش‌های روانی و جسمی» بازداشت و زندان نتوانسته زندگی معمولی داشته باشد، «چه برسد به کوچک‌ترین فعالیتی». ‌

و همچنین اعلام کرد رأی نهایی پرونده قبلی او توسط دادگاه تجدید نظر استان سمنان صادر شده است.

عاطفه رنگریز شهریور ۱۴۰۲ چند روز مانده به سالگرد کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، به دست نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سمنان منتقل شد.

خانم رنگریز پس از ۴۰ روز بازداشت در حالی که از عارضه قلبی رنج می‌برد، با قرار وثیقه و به صورت موقت آزاد شد.

او یک ماه پس از آن به‌ اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «تشویق و ترغیب مردم به اعتراض و درگیری» و «همکاری با گروه‌ها و رسانه‌های معاند نظام»، به جریمه نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شد، اما تسلیم به رأی او به‌دلیل اعتراض دادستان رد شد.

عاطفه رنگریز پیش از این نیز سابقه بازداشت و تحمل زندان را داشته است. او در تجمع روز کارگر سال ۱۳۹۸ بازداشت و به تحمل ۱۱ سال و نیم حبس محکوم شده بود

اینرا هم بخوانید

تجمعات اعتراضی بازنشستگان مخابرات در چندین شهر

امروز یازدهم  تیرماه بازنشستگان مخابرات در شهرهای تبریز، ارومیه، بابل، سنندج؛مریوان، بندر عباس و بیجار …