عامل حمله به سلمان رشدی می‌گوید آیت‌الله خمینی را تحسین می‌کند

مردی که متهم است به سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی»، حمله کرده است می‌گوید که برای آیت‌الله روح‌الله خمینی احترام قائل است.

هادی مطر که این اظهارات را در مصاحبه با شماره روز چهارشنبه ۲۶ مرداد روزنامه «نیویورک‌پست» بیان کرده، نگفته که آیا برای حمله به سلمان رشدی از فتوای بنیانگذار جمهوری اسلامی الهام گرفته است یا نه.

او به این روزنامه گفته که «تنها فرازهایی» از کتاب آیات شیطانی را خوانده است و توئیت زمستان گذشته این نویسنده که گفته بود به موسسه چاتاکوا می‌رود، این ایده را به او داد که به آنجا برود.

هادی مطر در مصاحبه ویدئویی با نیویورک‌پست که از محل بازداشت او در زندان چاتاکوا انجام شده است، گفته که «من برای آیت‌الله احترام قائل هستم. به نظرم او مرد بزرگی بود. این چیزی است که می‌توانم در مورد او بگویم».

او در مورد سلمان رشدی گفته است: «از او خیلی خوشم نمی‌آید. او کسی است که به اسلام حمله کرده. به باورها و نظام اعتقادی آن‌ها حمله کرده است».

او افزوده که ویدئوهای رشدی را تماشا می‌کرده است.

نیویورک‌پست نوشته که هادی مطر هرگونه ارتباط با سپاه پاسداران را تکذیب کرده است. او روز شنبه هفته جاری در دادگاه حاضر شد و در زمینه اتهام تلاش برای به قتل رساندن سلمان رشدی و حمله به او، خود را بیگناه دانست.

هادی مطر همچنین به نیویورک‌پست گفته که روز قبل از حمله با اتوبوس خود را به بوفالو رسانده و سپس به چاتاکوا آمده بود.او می‌گوید: «خیلی آن دور و بر می‌چرخیدم. هیچ کار خاصی انجام نمی‌دادم و فقط قدم می‌زدم».وی افزوده که پنجشنبه شب را روی چمن خوابیده بود. «من تمام وقت بیرون بودم». برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …