عراق می گوید هزینه بازسازی این کشور بالغ بر ۸۸ میلیارد دلار خواهد شد

RadioFarda

مسئولان عراقی روز دوشنبه در یک کنفرانس بین المللی اعلام کردند که پس از نزدیک سه سال جنگ علیه گروه «خلافت اسلامی» (معروف به داعش) هزینه بازسازی این کشور ۸۸/۲ میلیارد دلار خواهد شد.

سلمان الجمیلی وزیر برنامه ریزی عراق خطاب به سرمایه گذاران و حامیان مالی این کشور که برای سه روز در کویت گرد آمده اند تا درباره بازسازی زیرساختها و اقتصاد عراق بحث کنند بازساری عراق را بازگرداندن امید به این کشور توصیف کرد و گفت بازگرداندن ثبات عراق موجب ثبات بیشتر منطقه و جهان است.

به گفته مقام‌های واشینگتن، آمریکا که ائتلاف جهانی در نبرد با داعش را رهبری می کند قصد ندارد در این کنفرانس وعده اهدای کمک مالی به عراق بدهد. مسئولان عراقی می گویند اقدام کشورهای حامی در تامین اعتبار امکان استفاده عراق را از وام های سبک فراهم میکند.

پس از غلبه حدود چهار سال پیش داعش بر بخش هایی از عراق، بغداد در آذرماه سرانجام از پیروزی بر این گروه خبر داد. جنگ عراق با داعش سبب تخریب خطه‌هایی از این کشور و آوارگی میلیونها نفر شد.

بعد از حمله ۱۵ سال پیش ائتلاف به رهبری آمریکا به عراق که به سرنگونی حکومت صدام حسین انجامید میلیاردها دلار کمک مالی روانه بغداد شد.

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …