عربستان به هواپیماهای اسرائیل اجازه عبور از آسمانش داد

عربستان به هواپیماهای تجاری اسرائیل اجازه استفاده از آسمان خود را داد

دولت عربستان سعودی موافقت کرده است که هواپیماهای تجاری اسرائیل در مسیر پرواز به امارت متحده عربی از آسمان آن کشور عبور کنند. این توافق با همکاری جراد کوشنر، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا برای صلح اعراب و اسرائیل به دست آمده است.

دو کشور اسرائیل و امارات متحده عربی، که از آنها به عنوان دو قدرت فناوری و مالی منطقه یاد می شود، پس از توافق بر سر عادی سازی روابط برنامه های گسترده ای را برای همکاری دوجانبه در جنبه های مختلف تدوین کرده اند.

این برنامه ها علاوه بر سرمایه گذاری های مشترک و مشارکت در تحقیقات علمی و فنی، بر صنعت گردشگری تاکید ویژه دارد. کارشناسان اسرائیلی به خصوص مبادله جهانگرد را به عنوان عاملی در تحکیم دوستی بین دو ملت و در نتیجه استحکام روابط صلح آمیز دو دولت مورد تاکید قرار می دهند.

رسانه های خبری از آمادگی بخش توریسم امارات برای پذیرایی از مسافران اسرائیلی از جمله رستوران هایی با تخصص در تهیه غذاهای “حلال” برای یهودیان و شکوفایی فعالیت اقتصادی و فرهنیگ جامعه یهودی آن کشور خبر داده و مقامات اسرائیلی نیز گفته اند مشتاقانه در انتظار پذیرایی از گردشگران اماراتی از جمله زائران اماکن مقدس بیت المقدس (اوشلیم) هستند.

اسرائیل همچنین برنامه ای را برای جلب بیماران اماراتی جهت درمان در مراکز پزشکی خود به جریان انداخته است. مقامات بهداشتی اسرائیل معتقدند که امکانات درمانی این کشور قابل رقابت با امکانات مشابه در کشورهای پیشرفته غربی است اما هزینه به مراتب کمتری دارد.

شرکت های هواپیمایی اسرائیلی و اماراتی تبلیغات برای فروش بلیط های ارزانقیمت با پرواز مستقیم به مقصد کشورهای یکدیگر را آغاز کرده اند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

دادستان کل رژیم: ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری و بی حجابی ، ضروری است

حجت‌الاسلام محمد موحدی دادستان کل رژیم گفته است:”ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با …