عربستان، کشف هسته تروریستی مرتبط با سپاه

خبرگزاری رسمی سعودی – اس پی ای – امروز اطلاعیه رئیس اداره امنیت دولتی این کشور را منتشر کرده که در آن آمده است: “نهادهای مسئول دولتی در روز 5 صفر 1442 (شش روز پیش) یک هسته تروریستی را کشف کرده اند که عناصر آن در مراکز سپاه پاسداران ایران در زمینه ساخت و استفاده از مواد منفجره آموزش نظامی و عملی دیده اند.” این بیانیه گفته است که دوره آموزشی این افراد از 9 صفر 9 تا 20 ربیع الاول سال 1439به طول انجامید.

این بیانیه می افزاید که این اداره توانسته است هویت این افراد و محل های اختفای اسلحه و مواد منفجره متعلق به آنان را کشف کند.

این گزارش فهرستی از اقلام کشف شده از این افراد را منتشر کرده که شامل 9 فقره بمب های دست ساز، شصت و هفت عدد فیوز انفجاری، مقادیری مواد منفجره و لوازم ساخت بمب، چند قبضه اسلحه ازجمله تفنگ کلاشنیکوف، تفنگ تیرانداز، اسلحه کمری، وسایل دید در شب، وسایل ارتباطاات، مهمات و اقلام دیگر بوده است.

خبرگزاری رسمی سعودی تصاویری از اقلام کشف شده را منتشر کرده است.

اداره امنیت دولتی عربستان گفته است که بعدا اطلاعات بیشتری در مورد هویت و فعالیت بازداشت شددگان و ارتباطات آنها در داخل و خارج عربستان منتشر خواهد کرد و این اطلاعات در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

رئیس این اداره در اطلاعیه خود گفته که “ما بر عزم این نهاد برای خنثی کردن طرح های مجرمانه و مقابله با کسانی که در صدد آسیب به امنیت و ثبات و ایمنی شهروندان سعودی و خارجیان مقیم درکشورمان تاکید می گذاریم.”

در این اطلاعیه مشخص نشده است که منظور از “خارجیان” مقیم این کشور شهروندان چه کشورهایی هستند اما تعداد زیادی شهروندان غربی از جمله آمریکایی در عربستان سکونت و در بخش های مختلف اقتصادی، نظامی و آموزشی فعالیت دارند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ادعای زندان اصفهان در باره محدودیت تلفنی و ملاقات توماج صالحی

خبرگزاری حکومتی ایرنا با درج اطلاعیه زندان اصفهان مدعی شده که تماس تلفنی و ملاقات …