عربستان و متحدانش: تحریم‌های قطر شدیدتر می‌شود

چهار کشور عرب که به سرکردگی عربستان روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند با انتشار بیانیه‌ای جدید اعلام کردند در واکنش به پاسخ منفی دوحه به تقاضاهای ۱۳ گانه آنها تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال می کنند.

در این بیانیه عربستان، امارات، مصر و بحرین گفته‌اند مخالفت دوحه با تقاضاهای آنها موید این حقیقت است که دوحه بنا دارد به “حمایت خود از تروریسم” ادامه دهد.

اتهامی که دوحه آن را رد کرده و می‌گوید تقاضاهای این چهار کشور عربی “نه منطقی و نه عملی” است؛ تقاضاهایی چون محدود کردن رابطه با ایران و تعطیلی شبکه خبری الجزیره.

این بیانیه در ادامه سخنان عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان است که روز گذشته همزمان با پایان یافتن مهلت مقرر و پاسخ منفی قطر به درخواست‌های ریاض و متحدانش، از ادامه قطع روابط و تحریم‌ها علیه این کشور خبر داده بود.

مربع عربستان، مصر، امارات و بحرین، ماه گذشته و در اقدامی ناگهانی با متهم کردن قطر به “حمایت گسترده از تروریسم” روابط سیاسی و اقتصادی خود با این کشور را قطع کردند.

در همین حال از هامبورگ آلمان که میزبان رهبران و مقام های عالی رتبه ۲۰ کشور صاحب اقتصاد جهان است گزارش شده رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا تلاش تازه‌ای برای حل بحران قطر و همسایگانش آغاز کرده است.

آمریکا که در ابتدای این بحران با موضع گیری تند دونالد ترامپ علیه قطر، به جانبداری از ریاض پرداخت، با گذشت چند هفته، سیاست خود را به سوی آشتی میان همسایگان عرب حاشیه خلیج فارس تغییر داده استبی بی سی

http://www.bbc.com/persian/world-40528159

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …