فارس،یراحی خواننده در باره وضعیت خوزستان. یراحی کیست؟

فارس خبرگزاری سپاه به نفل از مهدی یراحی خواننده نوشت:خوزستان مدتهاست گرفتار تصمیمات به دور از تأمل و تخصص شده و مردمش چوب نجابت را مى‌خورند.

 مهدی یراحی با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام عنوان کرد: ماه گذشته تصاویر و خبرهاى تلخِ فاجعه پلاسکو قلبمان را به درد آورد. اما فارغ از هر انتظار بجا و نابجا از مسئولین و تلخ شدن کام ملت در روزهاى پایانى سال، دلمان را با تصوّرِ تقدیر پیش آمده و حوادث غیر مترقبه و… آرام کردیم.

 این روزها، اوضاعِ اسفبار زادگاهم خوزستان پس از حدود ده سال خاک خوردن مردمان نجیبش بالاخره سوژه داغ رسانه‌ها شده و جالب اینجاست کسانى که موظف به پاسخگویى بوجود آمدنِ اوضاع نابسامان امروزند، اکثراً در اظهاراتشان طورى وانمود مى‌کنند که انگار طىِ این سالها در سیاره دیگرى به سر مى‌برده‌اند و حتى به اینترنت هم دسترسى نداشته‌اند و از شرایط ماقبل حیات خوزستانى‌ها در طول یک دهه اخیر، کاملاً بى اطلاعند! خطابم به آن عده از متولیانِ از همه جا بى خبر و دایه‌گانِ دلسوزتر از مام میهن است. خوزستان مدتهاست گرفتار تصمیمات به دور از تأمل و تخصص برخى از زمام دارانش شده و مردمش چوب نجابت مى‌خورند.
مگر مى‌شود بیش از ده سال به معضلى با این میزان اهمیت بى اعتنا بود و دست آخر با چند اظهار نظر سطحى سر نخ را بند کرد و خلاص؟! مسأله خوزستان اساساً سیاسی نیست، اما به دلیل گره خوردن با اقدامات سیاسیون، جنبه انسانی این فاجعه که همان حیات مردم خوزستان است به شدت کم رنگ شده و جاى تاسف است که سیاسى بازان، منافع خود را در اعماق همین آب گل آلود پایه نهاده‌اند. این چند روز مى‌گذرند.
یراحی تصریح کرد: همانطور که این چند سال گذشت. اما در انتهاى ناامیدى و اندوه از شرایط موجود، امید دارم برخى مسئولین بحران ده ساله خوزستان، به راحتى از کنار وجدان شان نگذرند و این روزها در کنارِ شوهاى نخ نماىِ همیشگى، کمى فکر کنند.

 

سایت بیتوته:ناگفته هائی از مهدی یراحی:
مهدی یراحی از مادرش به عنوان اولین حامی حضورش در موسیقی نام می برد و در ادامه ی راه از حمایت های پدر نیز بهره مند بوده است .
برای درک بهتر ملودی ساختن ، به سادگی پایبند بوده است . می گوید ملودی ها معمولا” در تلاقی آثار شنیده شده و احساسات شخصی آهنگساز جان می گیرند و با اینکه ، اکثر ملودی هایش را بر اساس ترانه می سازد ، گاهی اوقات ترانه نویسی بر اساس ملودی اش را نیز به ترانه سرا پیشنهاد می دهد .
از موسیقی ارائه شده توسط گروه پینک فلوید به خصوص آلبوم the wall به عنوان جریانی به شدت تاثیر گذار بر آهنگسازی اش یاد می کند و از آثار ونجلیز که اسطوره ی ملودی سازی اش است به شدت لذت می برد . اعتقاد دارد که ونجلیز ، موسیقی را با زبانی ساده اما بسیار عمیق عرضه می کند .
به خاطر اجرای نه چندان خوب برخی آثارش توسط خواننده هایی که در زمینه ی آهنگسازی و تنظیم همراهی شان کرده ، همیشه افسوس می خورد .
آوای استاد محمدرضا شجریان ، فرهاد مهراد ، ابراهیم حامدی ، داریوش اقبالی ، معین ، فریدون فروغی و مرحوم هایده را بسیار می پسندد ، هم چنین ام کلثوم و عبدالحلیم حافظ را که از بزرگترین خوانندگان موسیقی عرب هستند .
مهدی یراحی در سال های دور به رشته ی کارگردانی علاقه مند بوده و هم چنین فیلم نامه نویسی را تا سطوح بالا پیگیری کرده است .
مطالعه کردن ، بخش اجتناب ناپذیر برنامه های مهدی یراحی را تشکیل می دهد و آثار دکتر علی شریعتی و پائولو کوئلیو از کتاب های محبوبش هستند .
مایکل جکسون ، جرج مایکل ، ویتنی هیوستون ، کریستینا آگویلرا و استینگ خوانندگان مورد علاقه ی او در دنیای موسیقی غرب هستند و هم چنین در سینما ، قدرت بازیگری ال پاچینو ، چارلیز ترون و مونیکا بلوچی را بسیار می پسندد .

اینرا هم بخوانید

یازدهمین روز اعتصاب هزاران کارگر در نفت و گاز. تجمعات بازنشستگان درچندین شهر

گزارش وب سایت حکومتی ایلنا،اعتراض کارگران پروژه ای نفت و گاز در چند سایت و …