فراخوان به تظاهرات در بغداد علیه تحرکات دار و دسته صدر

انجمن دانشگاه‌های بغداد روز سه شنبه 4 فوريه برای برگزاری یک تظاهرات «میلیونی اضطراری» در بغداد فراخوان داد. اين انجمن به همراه وزارت آموزش عالی عراق در بیانیه‌اى از همه عراقی‌ها خواست تا در تظاهرات «میلیونی اضطراری» که قرار است روز سه شنبه هفته جاری در میدان التحریر بغداد برگذار شود، شرکت کنند.

فراخوان برای تظاهرات «میلیونی‌ اضطراری» پس از آن داده شد که 5 نفر از معترضین روز دوشنبه به دست طرفداران مقتدی صدر که اکنون مخالف تظاهرات شده است، کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی عراق، روز دوشنبه در جریان درگیری میان تظاهرکنندگان و «کلاه‌ آبی‌ها» طرفداران مقتدی صدر در جنوب بغداد، یک معترض را با ضربات چاقو به قتل رساندند.

طبق این گزارش به نقل از منابع پزشکی عراقی در جریان درگیری روز دوشنبه که با مداخله نیروهای امنیتی که به دور کردن «کلاه آبی‌ها» از مرکز تجمع معترضین در مقابل مقر شورای استانداری بابل به پایان رسید، سه معترض دیگر نیز به واسطه چماقداران مقتدی صدر زخمی شدند.

حمله به تظاهرکنندگان در تاریکی شب

منابع معترضان عراقی می‌گویند، سحرگاه روز سه شنبه 4 فوریه، بار دیگر اعضای «کلاه‌آبی‌ها» به تعدادی از معترضان که در داخل چادرها در نزدیکی میدان تحریر در مرکز بغداد تجمع کرده بودند، حمله کردند که در نتیجه این حمله شماری از معترضان زخمی شدند.

منابع العربیه و الحدث روز دوشنبه گزارش دادند که تظاهرکنندگان در چندین شهر عراق برای محافظت از خود در برابر حملات «کلاه آبی‌ها» و چماقداران مقتدی صدر با خود چوب هایی حمل کردند تا از خود در برابر این افراد دفاع کنند.

معترضان در واکنش به پوشیدن «کلاه آبی» طرفداران صدر آنها کلاه‌های قرمز پوشیدند.

در حالی که معترضان با تعیین محمد توفیق علاوی برای پست نخست وزیری مخالفت کرده‌اند، مقتدی صدر او را منتخب ملت توصیف کرد و خواستار پایان اعتراضات شد.

از سوی دیگر معترضان عراقی پیام الصدر و حمایت او از علاوی را «خیانت» به آرمان انقلاب و شهدائی که در این راه جانشان را از دست دادند، تلقی کردند .

تظاهر کنندگان علیه مقتدی صدر شعار دادند و اعلام کردند که این جنبش با اراده مردم و جوانان آغاز شد و با اراده آنها ادامه خواهد یافت. صدر رهبر آن نیست که بخواهد آن را پایان یافته اعلام کند.العربیه

اینرا هم بخوانید

تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کارت کشیدن ٣ میلیونی برای عقب رفتن روسری تا کسادی بازار

روایت روزنامه حکومتی اعتماد از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کسادی بازار تا …