فراخوان حزب کمونیست کارگری به مردم در حمایت از اعتصاب غذای ۶۱ زن زندانی سیاسی

اعلام اعتصاب غذای ۶۱ زن زندانی سیاسی در زندان اوین در اعتراض به اجرای احکام اعدام و برای توقف اعدام، موجی از همراهی با این حرکت و موجی از اعتراض علیه اعدام به راه انداخته است. زندانیانی مانند سپیده قلیان، توماج صالحی، مهدی یراحی، زینب جلالیان، بهاره هدایت، دهها نفر از زندانیان سیاسی سابق، خانواده‌های زندانیان سیاسی، خانواده‌‌های محکومین به اعدام و تعدادی از هنرمندان، فعالین حقوق زن و و تعدادی از فعالین سیاسی در داخل کشور و در خارج کشور به همراهی با این حرکت برخاسته‌اند. این حرکت نقش مهمی در گسترش جنبش علیه اعدام داشته و فضای اعتراضی و انقلابی در جامعه را تقویت کرده است.

اعتصاب غذای زندانیان و موج حمایت از این اعتراض، واکنش سریع زندانیان و مردم به خشم‌ آمده علیه اعدام محمد قبادلو و فرهاد سلیمی بود و نشان داد که جامعه مرعوب این اعدام‌ها نخواهد شد و علیه آن دست به اعتراض خواهد زد. این حرکت اعتراضی به موازات اعتصابات و اعتراضات کارگران و بازنشستگان نشان از جامعه‌ای دارد که کوتاه نمیاید و حکومت اسلامی قاتلان را راحت نمیگذارد.

حزب کمونیست کارگری خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های همه عزیزانی که اعدام شده‌اند، دادخواهان، جوانان و دانشجویان، کارگران و معلمان، بازنشستگان، هنرمندان، نویسندگان و ورزشکاران آزادیخواه را به حمایت از اعتصاب زندانیان سیاسی و گسترش اعتراض برای پایان دادن به اعدام، این قتل عمد وحشیانه دولتی فرامیخواند. حزب همه مردم به ستوه آمده از سرکوب و فقر و محرومیت و بیحقوقی را فرامیخواند تا با اعتراض به اعدام حکومت اسلامی را در منگنه قرار دهند و این سنگر جنایت و سرکوب حکومت را تسخیر کنند و مبارزه برای آزادی قهرمانان زندانی‌مان را هر چه بیشتر تقویت کنند. اعدام حربه مهم حکومت علیه مردم، علیه جامعه بپاخاسته و علیه انقلاب زن زندگی آزادی است. جنبش علیه اعدام نیز جنبشی سیاسی برای پایان دادن نه تنها اعدام بلکه پایان دادن به حکومتی است که به آخر خط رسیده و راهی برای فرار از دست مردم انقلابی ندارد. این جنبش را با تمام قوا تقویت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …