فراخوان معلمان به تجمعات سراسری بزرگ، ساعت ده صبح ۲۶ خرداد

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در اعتراض به ادامه بازداشتها و  سرکوبگری های حکومت و نیز پاسخ ندادن به خواستها و مطالبات معلمان و بدتر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی آنها، برای ساعت ده صبح روز ۲۶ خرداد به همه معلمان فراخوان به تجمع سراسری داده است.  این تجمعات قرار است در تهران مقابل مجلس اسلامی، در مراکز استانها مقابل ادارات کل آموزش و پرورش و در شهرستانها مقابل ادارات آن برگزار شود.

اجرای کامل رتبه بندی مشاغل و افزایش حقوق متناسب با نرخ واقعی هزینه های معیشتی، تحصیل رایگان و پایان دادن به کالایی شدن آموزش، آزادی بدون قید و شرط معلمان زندانی، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی  ها، از جمله مطالبات اعلام شده معلمان است. در ارتباط با همین خواستهای آنها در سال گذشته ۲۰۰ تجمع اعتراضی سراسری و شکوهمند بر پا کردند. بعلاوه اینکه هم اکنون در مقطع برگزاری اجلاس سالانه آی ال ا، سازمان جهانی کار آنها طی طوماری اعتراضی که تا کنون ۴ هزار نفر آنرا امضا کرده اند خواستار اخراج جمهوری اسلامی از هیات مدیره این سازمان شده اند. یک موضوع اعتراض معلمان در این نامه پرونده سازیهای مسخره و رسوای وزارات اطلاعات در جریان دستگیری دو تبعه فرانسوی است که خود از اعضای اتحاد بین المل معلمان هستند و به جرم جاسوسی دستگیر شده اند. چهار نفر از معلمان به اسامی اسکندر لطفی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه و رسول بداقی نیز همراه با تعدادی از فعالین کارگری و اجتماعی دیگر با این پرونده سازی در بازداشت و زیر فشار و شکنجه برای گرفتن اعتراف اجباری قرار دارند.  در همین رابطه  اسکندر لطفی دست به اعتصاب غذا زد و به گفته وکیل وی صالح نیکبخت جان وی در خطر است. 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در فراخوان خود  با اعلام اینکه خواسته های معلمان از جمله معیشت، منزلت و زیستن با کرامت با مسکن های کم اثر و با سرکوب و سناریو سازی فراموش شدنی نیستند بر ادامه مبارزات معلمان برای تحقق خواستهایشان تاکید دارد. شورای هماهنگی در بیانیه خود دولتیان و مجلسیان را بخاطر عدم پاسخگویی به خواستهای معیشتی شان علیرغم رشد صعودی قیمت ها مورد بازخواست قرار داده و پاسخ میخواهد. شورای هماهنگی در اعتراض به پرونده سازی های امنیتی حکومت مینویسد:”چه کسانی امنیت ملی و آسایش جامعه را به خطر می‌اندازند؟ معلمان تلاشگر و کنشگران شریف؟ یا غارت‌گران اموال مردم؟” و به این ترتیب اعتراض خود را به سرکوبگریها و بساط چپاول و غارت حاکم اعلام میکند.

 شورای هماهنگی بر اینکه چرا صدا وسیما دزدان بیت المال را علیرغم احراز مجرمیت با نام اختصاری معرفی میکند اما معلمان معترض را طی سناریو سازی های واهی متهم اعلام میکند، اعلام اعتراض کرده و خواستار علنی بودن دادگاه محاکمه معلمان زندانی شده و به ادامه بازداشتها اعتراض میکند.

شورای هماهنگی در این بیانیه ضمن نام بردن از معلمان دربند قاطعانه اولتیماتوم داده و مینویسد:” با صدایی بلند و رسا اعلام می‌کنیم، چنان‌چه همکاران ما سریعاً و بی‌قید و شرط آزاد نشوند، و خواسته‌های به‌حق و قانونیِ معلمانِ ایران اجرا نشوند، اعتراضات صنفی ادامه خواهد یافت. اسامی معلمان دربند نامبرده در این فراخوان عبارتند از : اسماعیل عبدی، رسول بداقی، محمد فلاحی، مژگان باقری، اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه، شعبان محمدی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، اصغر امیرزادگان، محمد عالیشونندی، محمد علی زحمتکش، هاشم خواستار، عبدالرزاق امیری، حمید عباسی، غلامرضا غلامی کندازی، ایرج رهنما، جبار دوستی و محمد فتحی

فراخوان معلمان به تجمعات سراسری برای بیست و ششم خرداد ماه در کنار تجمعات قدرتمند بازنشستگان و تداوام آن و اعتراضات مردمی در کف خیابان علیه فقر و بی تامین و کل جهنم جمهوری اسلامی فضای امروز جامعه را بازتاب میدهد که که در آن جنبش های اجتماعی و در پیشاپیش آن بخش های مختلف کارگری ، سازمانیافته و با خواستهای روشن علیه کل بساط توحش و بردگی حاکم در حرکتند. حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت قاطع از فراخوان معلمان  برای تجمعات روز بیست و ششم خرداد ماه و مطالبات اعلام شده آنان همه بخش های کارگری، بازنشستگان، پرستاران، دانشجویان، و بویژه خانواده های دانش آموزان را به حمایت وسیع از این فراخوان و شرکت در تجمعات اعتراضی معلمان فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۹ ژوئن ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …