فرود موشک‌ سپاه در۱۰۰ مایلی ناو آمریکایی در اقیانوس هند

فاکس نیوز به نقل منابع مطلع روز شنبه ۲۷ دی ماه نوشت که موشک‌های دور برد سپاه پاسداران در ۱۶۱ کیلومتری ( ۱۰۰مایلی) ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا و در نزدیکی یک کشتی تجاری در اقیانوس هند فرود آمدند.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که دست کم یکی از این موشک‌ها تقریبا در ۳۲ کیلومتری (۲۰ مایلی) یک کشتی تجاری در اقیانوس هند فرود آمده است.

این مقام‌ها که نامشان فاش نشده، از ارائه جزئیات در خصوص این رویداد خودداری کرده‌اند.مقامات ارشد نظامی آمریکا در این زمینه گفته‌اند که ۱۶۱ کیلومتر فاصله طولانی تا ناو هواپیمابر نیمیتز است.یک منبع مطلع هم گفته است٬ این موشک‌ها باعث اعلام هشدار نشدند و این مانور عادی بود.

یک منبع مطلع دیگر به فاکس نیوز گفته است، فرود موشک در ۳۲ کیلومتر یک کشتی تجاری بیشتر مایه نگرانی است، اما از سوی ارتش آمریکا به مثابه تهدید ارزیابی نشد.با این حال، یک مقام نظامی آمریکایی هم گفته است: ما انتظار پرتاب موشک را داشتیم.

فاکس نیوز می‌گوید، فاصله ۱۶۱ کیلومتری (۱۰۰ مایلی)، مسافت طولانی است و در افق دید ناو هواپیمابر نیمیتز یا کشتی‌های اسکورت نبود، بلکه ماهواره‌های آمریکایی که در فضا در حال گردش هستند، موشک‌های ایران را ردیابی کردند.

این شبکه خبری اضافه کرده است، هنوز مشخص نیست که آیا رادار AN/SPY-۱ ناو هواپیمابر نیمیتز این موشک‌ها را ردیابی کرده است یا نه.از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل درباره زمان برنامه‌ریزی برای حکومت آینده غزه

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اسرائیل به برنامه‌ای «دقیق و شفاف» برای آینده نوار غزه نیاز …