فریاد مرگ بر دیکتاتور در تهران – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به دنبال حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل تهران و فضای جامعه رنگ دیگری به خود گرفته است. اولین واکنش مردم به این حمله بلندشدن فریاد مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای در چیتگر تهران این کانون داغ انقلاب زن زندگی بود. همچنین در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران درحالی‌که اوباش جمهوری اسلامی جمع شده و علیه اسرائیل و آمریکا شعار می‌دادند و حیدر، حیدر می‌کردند، صدایشان در میان صدای سوت کشیدن و بوق‌زدن ماشین‌ها گم شده و فضایی از اعتراض شکل گرفته بود.

مردم می‌دانند جمهوری اسلامی در موقعیت بسیار ضعیفی دست به این حمله زده است. جمهوری اسلامی در این مدت با حملات پی‌درپی اسرائیل به نیروهای نیابتی‌اش در منطقه و کشته‌شدن سران این نیروها از جمله چهره‌ای چون حسن نصرالله ضربات مهلکی خورد. این ضربات صفوفش را متشتت‌تر کرده و وضعیتش را به‌شدت تضعیف کرد. جمهوری اسلامی راهی جز اینکه اقدامی انجام دهد نداشت و نهایتاً وادار به این واکنش شد. از نظر مردم به‌پاخاسته، ضعف حکومت فرصت و فرجه‌ای برای به میدان آمدن دوباره و به پایان رساندن انقلابشان برای رهایی از جهنم جمهوری اسلامی است.

اسرائیل تهدید کرده است که پاسخ حمله موشکی جمهوری اسلامی را خواهد داد. نتانیاهو خواهان این جنگ بود و برای پیشبرد اهداف سیاسی‌اش به آن نیازمند است. او موقعیت ضعیف حکومت اسلامی را در زیر ضرب انقلاب زن زندگی آزادی می‌بیند و در سایه آن می‌کوشد اهدافش را پیش ببرد.

در برابر جنگ اسرائیل و سردسته تروریسم اسلامی در ایران، به پیروزی رساندن انقلاب زن زندگی آزادی، رهایی مردم ایران و آرامش در منطقه را رقم خواهد زد. هم پتانسیل ادامه انقلاب و به پیروزی رساندنش در ایران وجود دارد و هم انجام آن امر فوری و حیاتی است. باید با تمام نیرو برای تحقق این هدف صفوف مبارزاتی خود را متحد کنیم.

به دنبال قتل حسن نصرالله دیدیم که مردم چگونه شادی کردند. حکومت پنج‌روز عزای عمومی اعلام کرد و ما شاهد بیشترین تجمعات اعتراضی بخش‌های مختلف بازنشستگان، کارگران نفت، داغ‌شدن گفتمان اعتصابات سراسری و اولتیماتوم ازسرگیری اعتصابات پرستاران و اعتراضات بخش‌های دیگر جامعه بودیم. بلندشدن دوباره فریاد مرگ بر دیکتاتور در تهران نشانگر زنگ شروع فاز جدید قدرت‌گیری انقلاب در ایران است.

اینرا هم بخوانید

دومین سالگرد جمعه خونین زاهدان – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۸۴۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …