فریاد مرگ بر دیکتاتور در چندین شهر طنین افکند. اعتصابات گسترده ادامه دارد

امروز ۹ مرداد، در ادامه اعتراضات مردمی، مردم شهرهای کرج،‌ اصفهان،‌ شیراز و‌ رشت به میدان آمدند و علیه فقر و گرانی و فساد و چپاول حکومتی و علیه خامنه ای شعار دادند و عزم خود را برای سرنگونی حکومت اسلامی اعلام کردند. مردم شعار مرگ بر دیکتاتور دادند،‌ گفتند آخوند باید گم بشه، اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمامه ماجرا، و زمانی که اوباش حکومت در شیراز به تجمع مردم حمله کردند مردم با آنها درگیر شدند و در اصفهان با شعار بیشرف بیشرف در مقابل آنها ایستادند و پمپ بنزینی را که رژیم به اسم حججی نامگذاری کرده بود به آتش کشیدند. کارگران راه آهن به اعتصاب سراسری خود در شهرهای مختلف ادامه میدهند و ۲۵۰ کارگر راه آهن تبریز شب را در ایستگاه مرکزی قطار گذراندند. رانندگان کامیون نهمین روز اعتصاب سراسری خود را پشت سر گذاشتند و بخش های مختلفی از مردم با آنها اعلام همبستگی کردند. معلمان و بازنشستگان در اهواز امروز در تجمعاتشان علیه شکاف طبقاتی و تبعیض و بیعدالتی شعار دادند و فیش های حقوق خود را پاره کردند. در کرج مردم همچنین شعار میدادند وای به روزی که مسلح شویم. دانشجویان و استادان دانشگاهها به احکامی که علیه دانشجویان صادر شده است اعتراضات خود را شروع کرده اند. مالباختگان علیه بالاکشیده شدن سپرده های خود دست به تظاهرات زدند. اعتراض علیه بی آبی و قطع برق و کمبود بنزین هر روز در شهری سر بلند میکند. جامعه در اعتصاب و اعتراض میجوشد.

اعتصابات و تجمعات و تظاهرات علیه حکومت بی وقفه گسترش یافته و تعرضی تر شده است. اتحاد و همبستگی میان مردم عمیق تر شده است. طوفان عظیمی از اعتصابات و تجمعات اعتراضی در راه است و حکومت توان جلوگیری از اعتراضات مردم را ندارد. مردم با شجاعت و صراحت در تجمعاتشان اعلام میکنند که دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست.

مردم متفق القولند که این حکومت باید برود، به بیعدالتی و فقر و محرومیت و تبعیض و بیحقوقی باید پایان داده شود و دست مذهب از زندگی شان کوتاه شود. در چنین شرایطی آنچه مردم را متحدتر، مستحکم تر و قدرتمندتر میکند، متشکل شدن آنها است. این مساله امری فوری و عاجل برای تقویت و تداوم قدرتمندتر اعتراضات و اعتصابات است. “شوراهای سازماندهی اعتراضات” را باید در همه شهرها ایجاد کرد تا تداوم قدرتمند اعتراضات را تضمین کنند. باید کمیته های اعتصاب و شوراهای هماهنگی اعتصابات را در مراکز و شهرهای مختلف تشکیل داد تا زمینه را برای اعتصابات سراسری آماده کنند و حکومت را تماما فلج کنند. کادرها و اعضا و دوستداران حزب کمونیست کارگری علاوه بر شرکت در سازماندهی اعتراضات و اعتصابات، لازم است واحدهای حزبی را در همه جا ایجاد کنند و دامنه نفوذ حزب را گسترش دهند و کارگران و مردم آزادیخواه و عدالت طلب را متوجه این ضرورت اساسی کنند که برای پایان دادن به بیحقوقی و بیعدالتی و شکاف عظیم طبقاتی و تضمین آزادی و برابری و رفاه، برای شکل دادن به جامعه ای مدرن، آزاد و سکولار و برای پایان دادن به بیحقوقی زن و دخالت مذهب در زندگی مردم، لازم است به گرد حزبشان حلقه زنند. حزب کمونیست کارگری صدای اکثریت عظیم مردم است. باید در ابعاد هرچه وسیعتر به آن ملحق شد تا با هزینه کمتر و مشقت کمتر حکومت را سرنگون کرد و خوشبختی و رفاه و آزادی را در ایران مستقر کرد.

حکومت مذهبی و مفتخور سرمایه داران را باید برای همیشه به گور سپرد.

 پیش به سوی اعتصابات و اعتراضات سراسری!

زنده باد آزادی، زنده باد رفاه و عدالت،‌ زنده باد سوسیالیسم!

زنده باد انقلابی انسانی برای جامعه انسانی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸

 

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …