قاتلان جوانان مردم را به زیر خواهیم کشید و محاکمه خواهیم کرد.

نه فقط در خیابانها جوانان و مردم معترض را به گلوله بستند و بیش از بیست نفر را به قتل رساندند بلکه از میان صدها نفری که دستگیر کردند جان چند تن از عزیزان ما را نیز گرفتند. سینا قنبری را در اوین کشتند. می گویند خودکشی کرد. حتی اگر این ادعا صحت داشته باشد مسئول مرگ سینا جمهوری اسلامی ست. آنجا که در خیابان کسی را می کشند منکر می شوند و می گویند نیروها ی سلفی وابسته به عربستان سعودی بودند که به سوی مردم شکیک کردند. همانطور که در روز روشن انکار کردند ندا آقا سلطان را به قتل رساندند. تازه از زندان خبر رسیده است که از میان دستگیرشدگان فقط سینا قنبری عزیز نبود که کشته شد. می گویند محسن عادلی در زندان خوزستان کشته شد و وحید حیدری در اراک. جمهوری اسلامی هر سناریوی برای توضیح مرگ این جوانان پیدا کند همه می دانند که این رژیم آدمکش و بی شرم است و مسئول مرگ این سه جوان و همچنین ریختن خون هزازان نفر از شریف ترین فرزندان مردم جمهوری است.

رئیس جمهوری جنایتکار و دغلکارشان اعتراف می کند که میان مسئولین حکومتی و جوانان  فاصله زیادی است ولی تصمیم گرفته اند که این فاصله را با سرب داغ پر کنند. آیا می توانند صدای جوانان کشور، کارگران معترض، بازنشستگان، معلمان، زنان شجاع، پرستاران و دانشجویان را با سرکوب و گلوله و زندان خاموش کنند؟ بهیچوجه! همانطور که روحانی می گوید فاصله عمیق میان حکومت و مردم واقعی است. این فاصله ای است میان مشتی دزد و مفتخور و انسانهایی که در فقر و تنگدستی زندگی می کنند. این فاصله ای است میان کسانی که انسانیت را در کشور لگدکوب کرده اند و کسانی که منزلت و معیشت انسانی را طلب می کنند. این فاصله ای میان کسانی است که برای سلب آزادی بساط زندان و شکنجه و اعدام برپاکرده اند و کسانی که نمی ترسند و فریاد آزادی سر می دهند. این فاصله میان مشتی حاکمان زن ستیز و متجر و کسانی است که دست در دست هم از برابری زن و مرد سخن می گویند این فاصله میان پلیدی و زشتی از یکسو و زیبایی همبستگی انسانها برای خلاصی از عفریت حکومت مذهبی است…

این فاصله فقط و فقط با رفتن جمهوری اسلامی از میان می رود. این فاصله تنها با تحقق خواستهای مردم یعنی رسیدن به آزادی رفاه و یک جامعه انسانی فازغ از دخالت مذهب در دولت و آموزش و پروزش و قانون از میان می رود.

در مقابل این حکومت می ایستیم و نمی گذاریم که خون جوانان ما را بریزند. آنها را به پای میز محاکمه خواهیم کشاند!

 

اینرا هم بخوانید

جزای زن بودن در ایران – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۸۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …