یاشار سهندی: قتل ناموسی سیاست رسمی حکومت

دو زن (فاطمه صامتی و طاهره شفیعی) بار دیگر، در جریان “قتل­های ناموسی” در کرمانشاه و ایلام توسط مردان خانواده کشته شدند. فاطمه صامتی قبل از به قتل رسیدن شکنجه هم شده.

آخوندی به نام مهراب صادق‌نیا میگوید: “قتل ‌های ناموسی در ایران، شامل ۵۰ درصد قتل‌ های خانوادگی است و ۲۰ درصد کل قتل‌ های کشور را تشکیل می‌ دهند و برخی مطالعات نشان می‌دهد که در ایران، سالانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ قتل ناموسی رخ می‌دهد …”

این حرفها “درنشست خبری با محوریت رد مبنای فقهی قتل‌های ناموسی”عنوان شده. ایشان و آخوند دیگری به نام محسن رهامی سعی کردند رد پای مذهب را از قتل­های ناموسی پاک کنند.

چهار دهه حاکمیت رژیم اسلامی کافی بوده که مردسالاری را دامنه و عمق هولناکی بدهد که سالانه ۵۰۰ زن ( اگر این آمار درست باشد) قربانی ناموس شمردن زنان می­شوند. حکومت حاکم بر ایران به کمک دین اسلام روزگار همه زنان را به تباهی کشانده حال کوششی دارد صورت می­گیرد دست خون آلود مذهب و حکومت اسلامی را از جنایت­های رخ داده مبرا سازند.

یک پای رخ دادن قتل­های ناموسی ادیان و مذاهب هستند. تلاش برای مبرا کردن مذهب و حکومت اسلامی از قتلهای ناموسی نه تنها عبث بلکه در واقع ایشان شریک جرم جنایت هستند. چهار دهه است که حکومت اسلامی کاملا آگاهانه در تمامی تریبون­های رسمی زن را ناموس مرد تعریف کرده. در جنایت رخ داده قاتلین در واقع مجریان سیاست رسمی حکومت بودند. و این جمهوری اسلامی است که باید جوابگوی جنایت رخ داده باشد.

مندرج در ژورنال شماره ۴۰

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …