قطر: امیدواریم توافق تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا زمینه ساز مذاکرات هسته‌ای شود

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، روز جمعه سوم شهریور ابراز امیدواری کرد توافق اخیر بین ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان، به گفت‌وگوی گسترده‌تر بر سر توافق هسته‌ای موسوم به برجام منجر شود.

به گزارش رویترز، نخست وزیر قطر گفت: «درباره ایران، ما نقش یک میانجی کلیدی را [بین ایران و] آمریکا در توافق مبادله زندانیان ایفا کردیم که امیدواریم این به گفت‌وگوی گسترده‌تری درباره توافق هسته‌ای منجر شود.»

وزارت خارجه آمریکا دو هفته پیش تأیید کرد که ایران در برابر آزادی پنج زندانی آمریکایی، شش میلیارد دلار از پول نفت خود را که از سال‌ها پیش در بانک‌های کره جنوبی مسدود شده است، دریافت خواهد کرد.ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر روز سه‌شنبه گفت، توافق مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا که با میانجی‌گری دوحه در حال انجام است، وارد «مرحله اجرایی» شده است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر در ادامه تاکید کرد که نقش میانجی‌گر دوحه همچنان ادامه دارد و این کشور با طرف‌های مختلف برای اجرای توافق، آزادی زندانیان و رفع توقیف وجوه ایران در بانک‌ها در حال رایزنی است.

مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام تابستان گذشته بدون نتیجه به پایان رسید. پس از آغاز اعتراضات سراسری در ایران و همکاری نظامی ایران و روسیه نیز مقام‌های الایات متحده بارها عنوان کرده‌اند که مذاکرات احیای برجام دیگر در اولویت دولت بایدن قرار ندارد.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …