قطع سیم‌کارت و جنگ مردم و رژیم – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر گزارش‌های فعالین مختلف در رسانه‌های اجتماعی، رژیم اسلامی اقدام به مسدودکردن سیم‌کارت‌های فعالین و مجبور کردن آنها به حذف محتوای صفحات مجازی خود نموده است. این اقدام ازطرف نیروهای “خودسر” و نهادهای نامشخص و بدون حکم قضایی صورت پذیرفته است.

ممیزی و سانسور، استبداد و پایمال‌کردن آزادی‌های اجتماعی و مدنی، دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام مخالفین و منتقدین، قتل‌های زنجیره‌ای با بکار گماردن افراد و نیروهای “خودسر” بخش جدایی‌ناپذیر سیاست و استراتژی رژیم برای حفظ و تداوم عمر خود بوده است. اما رژیم علی‌رغم تمام تلاش و تقلا در سرکوب مخالفین و به تمکین کشاندن جامعه عملاً شکست‌خورده است. نفس استفاده رژیم از حربه نیروهای خودسر، مانند همین اقدام اخیر در فیلترکردن فضای مجازی، از جمله نشانه‌های شکست این سیاست و استراتژی است.

استفاده رژیم از نهادها و ابزار “فراقانونی” نه نشانه قدر قدرت بودن جمهوری اسلامی، بلکه عملاً اعتراف به عدم توانایی اجرایی قوانین همین رژیم و نشانه نامتعارف بودن حکومت اسلامی و عدم خوانایی آن با انتظارات و مطالبات جامعه امروز ایران است. نامتعارف بودن رژیم، خود جلوه دیگری از بحران مزمن و دائمی حکومت اسلامی است.

در شرایط کنونی که رژیم در داخل در محاصره مردم انقلابی و مترصد سرنگون‌کردن آن قرار دارد و در خارج از کشور سیاست صدور تروریسم اسلامی و ایجاد بحرانش از طریق استفاده از نیروهای نیابتی خود در منطقه با شکست‌های بزرگ و پی‌درپی روبرو گشته، اتفاقاً همین ظهور مجدد “نهادهای نامشخص” و فراقانونی نشان‌دهنده انشقاق در صفوف رژیم و تشدید رقابت جناح‌ها و باندهای درونی و درهم‌ریختگی نیروهای آن است.

واکنش کاربران و فعالین مختلف به اقدام اخیر رژیم برای سانسور اینترنت نیز نشانه دیگری از شکست سیاست رژیم در مرعوب‌کردن جامعه و امکان تبدیل تعرضات حکومت علیه حقوق مردم به ضد خود است. هم مردم و هم رژیم برای دور تازه‌ای از رودررویی‌های گسترده میدانی آماده می‌شوند. رژیمِ در سراشیبی سقوط در شکننده‌ترین شرایط بسر می‌برد؛ در مقابل، مردم سرنگونی طلب و انقلابی و تشنه آزادی و برابری و رفاه و آرامش از روحیه بالایی برخوردارند و خود را برای جشن رهایی و پیروزی بر فراز خرابه‌های رژیم آماده می‌کنند.

اینرا هم بخوانید

خودسوزی پدر یک دانش‌آموز در زاهدان– سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۸۳۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …