ليبى:45 متهم به قتل تظاهرکنندگان مخالف قذافی به اعدام محکوم شدند

العربیه:دادگاهی در طرابلس پایتخت لیبی، چهارشنبه 15 اوت 45 نفر را به اتهام قتل تظاهرکنندگان مخالف رژیم معمر قذافی، رهبر سابق لیبی، به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت دادگستری لیبی اعلام کرد 45 تن از کسانی که در جریان وقایع انقلاب 2011 این کشور متهم به کشتار تظاهرکنندگان مخالف رژیم معمر قذافی، به اعدام محکوم شدند.

وزارت دادگستری لیبی در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر شده است گفت 124 نفر در ارتباط با رسیدگی به پرونده کشتار تظاهرکنندگان مخالف رژیم قذافی محاکمه شدهاند که 45 تن از آنها به اعدام با روش «تیرباران» و 54 تن از آنها به تحمل 5 سال زندان محکوم و 22 نفر دیگر از اتهام های وارده به آنها تبرئه شدند.

پرونده کشتار تظاهر کنندگان به روز 21 اوت 2011 بر می گردد زمانی که پس از گذشت 6 ماه از آغاز انقلاب مردمی برای سرنگون کردن رژیم معمر قذافی، عملیات آزادسازی پایتخت لیبی آغاز شد.

در آن روز گروه‌های مسلح وابسته به رژیم قذافی اقدام به گشودن آتش به سوی تظاهرکنندگان کردند و ده‎ها تن از آنها را در منطقه ابوسلیم کشتند.

مخالفان مسلح در اکتبر سال 2011 معمر قذافی رهبر لیبی را در نزدیکی زادگاهش، شهر سرت دستگیر کرده و سپس او را به قتل رساندند.

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …