مادر نیکا شاکرمی:ماموران امنیتی جاده منتهی به مزار نیکا را بسته‌اند

مادر نیکا شاکرمی همزمان با دومین سالگرد جانباختن نیکا می گویند ماموران امنیتی جاده منتهی به مزار نیکا را بسته‌اند

نسرین شاکرمی مادر نیکا شاکرمی از جان‌باختگان خیزش سراسری زن، زندگی، آزادی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از مسدود شدن مسیر منتهی به مزار دختر خود در گورستان حیات الغیب در لرستان خبر داده است.

بنا بر آنچه مادر نیکا شاکرمی نوشته «از صبح زود ماموران حکومتی به تعداد زیاد، جاده ویسیان و قبرستان حیات الغیب را از هر طرف بسته‌اند و اجازه عبور و مرور به کسی نمی‌دهند.»

آتش شاکرمی خاله نیکا نیز با انتشار متن مشابه‌ای نوشته «راه‌های منتهی به گورستان حیات الغیب توسط نیروهای سرکوبگر بسته شده و تا شنبه ۳۱ شهریور بسته خواهد ماند.»

به نوشته خاله نیکا شاکرمی «تردد مردم منطقه با مشکل مواجه شده و مراسم‌های تدفین در کل منطقه توسط اطلاعات لغو شده و زندگی مردم مختل شده است.»

نیکا شاکرمی ۱۶ ساله در شهریور ۱۴۰۱ پس از مشارکت در تجمعات اعتراضی در نتیجه رصد ماموران امنیتی و انتظامی، توسط ۴ ماموران عملیاتی سپاه پاسداران ربوده می‌شود.

ماموران سپس نیکای ۱۶ ساله را داخل یک کامیونت یخچال‌دار قرار داده و تلاش می‌کنند او را به یک بازداشتگاه یا زندان انتقال دهند. در این میان اما سه مامور همراه با نیکا به نام‌های آرش کلهر، صادق منجزی و بهروز صادقی در پشت کامیونت دستان نیکا را از پشت بسته و جوراب در دهان او فرو می‌کنند.

سه مامور حاضر در کامیونت، نیکا را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. به شهادت یکی از عاملان قتل «می شنیدم که با باتوم او را می‌زد. من هم شروع به مشت لگد زدن به او کردم.» شدت ضرب و شتم نیکا به حدی بوده است که او در همان کامیونت جان خود را از دست می‌دهد.

اینرا هم بخوانید

بهروز احسانی و مهدی حسنی، دو زندانی سیاسی به اعدام محکوم شدند

بهروز احسانی و مهدی حسنی، دو زندانی سیاسی به اعدام محکوم شدند بر اساس حکمی …