مافیای دارو در ایران؛ بازی سازمان غذا و دارو با جان بیماران “سی اف”


وب سایت حکومتی آفتاب نیوز نوشت: چرا شرکت‌های داروسازی مجازات نمی‌شوند؟حقایقی تکاندهنده از مافیای دارو در ایران؛ بازی سازمان غذا و دارو با جان بیماران “سی اف”.

بسیاری از شرکت‌های دارویی در ایران متعلق به بنیاد‌های قدرتمندی مانند بنیاد جانبازان، ستاد اجرایی فرمان امام و یا تجار ذینفوذی هستند که نفوذ قابل توجه‌ای در دستگاه سیاستگذاری دارند. در محافل رسانه‌ای مشهور است که رئیس سازمان غذا و دارو را نیز این شرکت‌های دارویی انتخاب می‌کنند.

در آخرین سلسله از رخداد‌های مرتبط با صنعت دارو در ایران، هزاران مبتلا به بیماری سی اف (بیماری سیستیک فیبروزیز) قربانی سیاستگذاری‌های این نهاد شدند. این بیماران به دارویی به نام کروئن نیاز مبرمی دارند، این دارو به این بیماران برای هضم غذا کمک می کند؛ بدون آن، غذا جذب بدن بیمار نمی‌شود.

بهرام دارایی، رئیس فعلی سازمان غذا و دارو پیش از این عضو هیئت مدیره شرکت‌های تجاری توسعه دارویی آروان فارمد، البرز دارو و مانا بوده است. تاجری مشهور در حوزه دارو که با بسیاری دیگر از تجار و شرکت‌ها، آشنایی نزدیکی دارد و اکنون وظیفه یافته که بر کار این شرکت‌ها نظارت کند و در صورت لزوم دوستان و شرکای سابقش را جریمه نمایید و یا به خاک سیاه بنشاند.رئیس قبلی سازمان غذا و دارو نیز یک تاجر سرشناس دارو بود.

هلند و آلمان از جمله تولیدکنندگان معتبر این دارو هستند و برای سال‌ها داروی موردنیاز بیماران CF ایرانی از این کشور‌ها وارد می‌شد.یک تاجر دارو که نائب رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو و عضو اتاق ایران، آلمان و اتریش نیز هست، سال قبل اعلام کرد که در شرکت وی، داروی بومی و ملی کروئن با مدد متخصصان جوان و مومن تولید شده است.

با توجه به نفوذ وی در سازمان غذا و دارو، بلافاصله این نهاد جلوی واردات کروئن را گرفت و اعلام کرد که نمونه ایرانی جایگزین محصول خارجی شده است.دکتر حسن الله صادقی که سال‌ها زندگی خود را وقف بیماران “سی افِ” ایرانی کرده است، ابراز کرد که حاضر به تجویز این دارو نیست.

پس از مدتی، صد‌ها گزارش از بیماران “سی اف” دریافت شد که پس از مصرف نمونه تولیدی ایرانی، دچار سرگیجه شدید، انسداد روده، تهوع، دلپیچه و عوارض خطرناک دیگری می‌شوند.

روزنه:این فقط گوشه بسیار کوچک از سیاستهای کثیف و ضد انسانی مافیای عظیم دارو در کل نظام اسلامی است که توسط وب سایت های باند رقیب وابسته به دولت روحانی افشا شده! ابعاد نفوذ این مافیای حکومتی که مستقیما با جان و زندگی هزاران بیمار بازی می کنند، بسیار وسیع تر است.تجارت مرگ و بازی با جان هزاران بیمار، تجارت پرشود با درآمدهای نجومی برای مافیای داروی حکومتی است که کل صنعت تولید، واردات و تولید و فروش و قیمت گذار ی و… را قبضه کرده اند؛ است.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …