مایک پنس: آمریکا از موضع خود در مورد ایران کوتاه نمی‌آید

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به ایران هشدار داد که خویشتنداری ایالات متحده را به حساب عدم قاطعیت این کشور نگذارد و تاکید کرد که واشینگتن از موضع خودش در این زمینه کوتاه نمی‌آید.

مایک پنس این اظهارات را روز دوشنبه ۱۷ تیرماه در نشست «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل» بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: «ایالات متحده به دنبال جنگ با ایران نیست» و خواستش گفت‌وگوست «اما [از موضع خود] کوتاه نمی‌آید».

آقای پنس گفت که «ایران باید بین دلواپس مردم خود بودن و ادامه حمایت مالی از گروه‌های نیابتی که خشونت و تروریسم را در سرتاسر منطقه گسترش داده و به نفرت مرگبار علیه اسرائیل دامن می‌زنند، دست به انتخاب بزند».

وی اظهار داشت: اقدامات آمریکا باعث شده است تا توانایی ایران برای حمایت از تروریسم در خاورمیانه «متوقف شود»، ولی در عین حال جمهوری اسلامی را متهم کرد که «فعالیت مخرب و خشونت‌بار خود را در منطقه» ظرف چند ماه گذشته افزایش داده است.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر توافق هسته‌ای با ایران را «فاجعه‌بار» خواند و با تأکید بر اینکه «دیگر خبری از صندوق‌های اسکناس برای ایران نیست» گفت: امیدواریم بهترین حالت روی دهد اما «ارتش آمریکا برای محافظت از منافع و نیروهای ایالات متحده در منطقه آماده است».

ایالات متحده آمریکا در ۱۸ اردیبهشت پارسال از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران خارج شد و تحریم های تعلیق شده علیه تهران را بازگرداند. از آن زمان تنش در روابط دو کشور بالا گرفته است و ایران در دو ماه گذشته طی چند مرحله از کاهش تعهدات خود ذیل برجامخبر داد.

واشینگتن سیاست فشار حداکثری بر ایران را در پیش گرفته است تا به گفته آن، رفتار «مخرب» تهران را تغییر داده و برای دستیابی به توافقی تازه در زمینه برنامه موشکی، هسته‌ای و نقش ایران در منطقه، با جمهوری اسلامی وارد مذاکره شود.

ایران هرگونه مذاکره مجدد بر سر برجام را رد کرده و خواستار بازگشت آمریکا به این توافق و لغو همه تحریم‌ها شده است.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنان روز دوشنبه خود بار دیگر ایران را متهم کرد که «نفوذی مخرب» در جهان دارد و گفت که ایالات متحده «هرگز اجازه نخواهد داد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد».رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

مجلس نمایندگان آمریکا در مخالفت با بایدن به ارسال تسلیحات نظامی به اسرائیل رای داد

جلس نمایندگان ایالات متحده که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است روز پنج‌شنبه تصمیم جو …