مبارزه باشکوه مردم آلمان علیه فاشیسم.«فاشیست برو گم شو»

تظاهرات‌های گسترده ضد فاشیستی در آلمان هر روز ابعاد گسترده‌تر می‌یابد. طی ماه گذشته حضور خیابانی صدها هزار نفر هر هفته و منظماً علیه سیاست‌های فاشیستی احزاب راست افراطی و دسیسه‌‌ها و توطئه چینی پنهان ‌آنها اعتراض می‌کنند. مبارزات ضد فاشیستی یک ماهه مردم معترض در آلمان علیه جریان راست و فوق ارتجاعی، بی‌سابقه و بسیار شورانگیز است. 
پیام تظاهرات‌های سراسری بسیار روشن است؛ مردم خشمگین و معترض به میدان آمده‌اند و با صدای رسا فریاد می‌زنند به پارلمان و سیاست‌های عقیم دولت کنونی چشم امید نداریم! اعتراض مستقیم و بی تخفیف سلاح ما است. فریب نمی‌خوریم و نمی‌گذاریم تاریخ سیاه و خونبار فاشیسم در آلمان دوباره تکرار شود!
افشا شدن جلسه محرمانه و مخفی و دسیسه‌چینی سران حزب دست راستی حزب آلترناتیو آلمان علیه پناهندگان و سیاست ضد مهاجرتی آن مردم آلمان را شوکه کرد. حزب «آ اف د» که توانسته به شهرداری و شوراهای برخی شهرها راه یابد در جلسه مخفی رهبران ارشد این حزب و برخی از چهره‌های شناخته شده دست راستی در باره ایده خواهان انحلال احزاب و ایجاد تک حزبی و همچنین اخراج وسیع مهاجران از خاک آلمان مشغول توطئه و دسیسه چینی هستند. این حزب در تلاش است تا با اتکا به نارضایتی و بی اعتمادی مردم از احزاب حاکم، با ائتلاف مخفیانه احزاب نژاد‌پرست و جریانات راست افراطی با شعارهای پوپولیستی و مردم فریب، گرانی و تورم و بیکارسازی، فشارها و تنگناهای اقتصادی تحمیل شده به مردم را به گردن پناهندگان و مهاجرین بیندازد. 
بی تحرکی و انفعال احزاب حاکم نسبت به این توطئه چینی ، مردم را بسیار خشمگین‌ کرده است. اقدامات تاکنونی بشدت ناکافی و مماشات جویانه است. پاسخ علیه سیاست‌های فاشیستی ضد کارگری و ضد پناهندگی باید قاطع، صریح و محکم باشد.  

تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری ایران از مبارزه شورانگیز مردم‌ آلمان علیه احزاب راست‌گرا پشتیبانی می‌کند و آنرا گام مؤثری برای عروج چپ اجتماعی در آلمان می‌داند.

 ما تأکید می‌کنیم که این مبارزات برای تثبیت پیروزی خود، لازم است با طرح مطالبات صریح و روشن چپ جامعه به عنوان یک آلترناتیو و مدعی قدرت علیه راست‌ها و مماشات پارلمان و احزاب بورژوایی قد علم کند و به سکوی قدرتمندی برای طرح مطالبات برابری طلبانه و به میدان آوردن نیروی عظیم چپ اجتماعی، بستری برای گام های بعدی علیه همه مصائب اجتماعی در جامعه و زمینه مناسبی در دفاع  از ارزش های اجتماعی باشد و عروج مجدد چپ در اروپا را رقم بزند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – واحد آلمان
۱۸ فوریه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …