متن پیام ویدئوئی حمید تقوائی بمناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاهها در اول مهر

 
با فرارسیدن اول مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاهها بار دیگر یک نیروی عظیم اجتماعی به میدان میاید، نیروی دانشجویان، معلمان، دانش آموزان، و خانواده هایشان.

باز شدن مدارس و دانشگاهها این اجازه را میدهد که دوباره این نیرو عظیم دور هم جمع شود،  متشکل شود، و با اتحاد خودش  به یک جنبش اعتراضی وسیع علیه جمهوری اسلامی تبدیل بشود. هم اکنون معلمان اعلام کرده اند که با خواست محوری تحصیل رایگان به میدان خواهند آمد، با خواست آزادی فوری معلمان زندانی و همه بازداشت شدگان به میدان خواهند آمد.

 جنبش دانشجویی نیز همیشه یک جنبش فعال در دفاع از کارگران و در دفاع از خواست های برحق بخش های مختلف جامعه بوده است. جنبش دانشجویی هیچگاه خودش را به دانشگاه محدود نکرده است و علاوه بر خواست های ویژه صنفی که همیشه دانشجویان برایش مبارزه کرده اند، به مسائل مختلف اجتماعی نیز اعتراض داشته است. دانش آموزان  وخانواده هایشان که تحت فشار کمرشکن شهریه ها و هزینه لوزام التحریر که قیمت های سرسام آور پیدا کرده اند کمرشان خورد شده است، اینها هم در این اعتراض شریک هستند.

 شرایط سیاسی واجتماعی از هر جنبه فراهم است برای اینکه جنبش معلمان، جنبش دانشجویان، جنبش دانش آموزان به حرکت در بیاید و جمهوری اسلامی را از هر طرف تحت فشار قرار دهد.

 این را باید توجه داشته باشیم که در شرایطی ما از جنبش معلمان و دانشجویی صحبت میکنیم که بخش های مختلف جامعه بخصوص جنبش کارگری بسیار فعال است. درگیر یک جنگ هر روزه و یک مبارزه هر روزه با جمهوری اسلامی هستیم. زیر فشار تورم و گرانی های سرسام آور، فقر و دزدیهای که سراپای این حکومت را گرفته است، سرکوب گریها، احکام طویل المدت زندانها و بازداشتی ها و کل دستگاه چپاول و دزدی و فسادی که تمام جامعه را فراگرفته است، مردم بلند شده اند و دارند اعتراض میکنند و گام به گام جمهوری اسلامی را به عقب میرانند.

 همه مردم از سرنگونی صحبت میکنند، همه اینرا در افق می بینند که دور نیست روزی که این جانیان را به زیر بکشیم و به یک جامعه آزاد و برابر و مرفه و انسانی برسیم.
جنبش دانشجویی، جنبش معلمان یک نیروی مهم و فعال در این جهت است.

 فراخوان من این است که با تمام قدرت متحد و دست در دست هم و دست در دست کارگران و جنبش زنان و جنبشهای مختلف اجتماعی که در جامعه خواست های برحقی را دنبال میکنند، به میدان بیاییم و نیروی خودمان را جمع کنیم و متحد کنیم برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی و پایه گذاری یک جامعه آزاد و برابر و مرفه انسانی.   


با آرزوی پیروزی

٢٧ شهریور ١٣٩٨

انترناسیونال 834

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …