مجلس و کسری و بودجه 3000 میلیاردی آموزش پرورش

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مجلس رژیم  از نوشهر و چالوس  ازکسری اعتبار بیش از سه هزار میلیاردی آموزش وپرورش برای سال ۹۶ براساس عملکرد ۹۵ انتقاد کرد.

آموزش و پرورش مظلوم و بدون حامی که در زمان شعار،همه کنار آن هستند اما در هنگام عمل خبری نیست و همه از کنار آن فرار می‌کنند.

 چه کسی نمی‌داند کسری بند «واو» ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در سال95، 1483میلیارد تومان است؟ چه کسی نمی‌داند کسری هزینه‌های اجتناب ناپذیر و ضروری پرسنلی ادارات کل آموزش و پرورش استانها 2241میلیارد تومان است؟ چه کسی نمی‌داند جمع کسری اعتبارات سال1395، 4297میلیارد تومان است؟

 چه کسی نمی‌داند کسری اعتبار سال96 آموزش و پرورش براساس عملکرد 95 سه هزار و چهارصد و هفده میلیارد تومان است که جمع آن بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان و با احتساب کسری بودجه برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان، سالهای95 و96، 5585هزار میلیارد یعنی چه؟ یعنی تا الان آموزش و پرورش 13هزار و 284میلیارد تومان بدهکاری دارد و از سوی دیگر آموزش و پرورش آشفته داریم.

وی افزود: چه کسی نمی‌داند حق التدریس شاغلین حدود 30هزار معلم که تمام هفته درس داده‌اند و اسم آن حق التدریس است اما به مانند سایرین تمام روزهای هفته را مانند سایران در کلاس بوده و 9 ماه است، ریالی به آنها پرداخت نشده است و بدون دریافت ریالی حق الزحمه؛ با تمام پول یارانه خود، کرایه ایاب و ذهاب خود را به مدرسه می‌پردازد، به امید اینکه نمایندگان فهیم و قدرشناس آنها با پرداخت به موقع حق‌الزحمه آنها از طریق مجاری قانونی اقداماتی برای آنان انجام دهند.

 چه کسی نمی‌داند بیمه تکمیلی معلم‌ها دچار خدشه و اشکال شده است؟ چه کسی نمی‌داند اضافه کاری اداری، هزینه‌های اداری، آب، برق، مخابرات، سوخت، تعمیرات، حق‌الزحمه امتحانات خرداد، شهریور و دی ماه95، ماموریت اداری کارکنان، هزینه لباس خدمتگزار، کمک به مدارس شبانه‌روزی و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، ریالی پرداخت نشده است.

 وضعیت آموزش و پرورش هرگز خوب نیست، به هوش باشید، بسیاری از معلمین شریف در رشته تخصصی و برابر مدرک تحصیلی و مقاطع تحصیلی در جای خود نیستند. متوسطه در ابتدایی، خدماتی به سمت ابتدایی مظلوم.

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: معلمین نیز امروز چند دسته شده‌اند. عده‌ای حقوق طبیعی اما غیرقابل قبول، عده‌ای رسمی پیمانی با ماهیانه حدود یک میلیون و 200هزار تومان، عده‌ای حق‌التدریس که یک سال است حقوق نگرفته‌اند؛ در یک مدرسه سه نوع معلم وجود دارد، عده‌ای نیز بلاتکلیف هستند و چگونه باور کنند که عدالتی وجود دارد.

 دانش آموزان نیز رها شده‌اند، عده ای در مدارس نمونه دولتی، عده‌ای هیات امنایی، عده‌ای شاهد، عده‌ای غیرانتفاعی، عده‌ای تیزهوشان و سمپاد و … اما عده‌ای معمولی که جا ندارند و متاسفانه در بدترین مدارس هستند که در برخی شهرستان‌ها حتی یک مدرسه در برخی پایه‌ها هرگز ندارند.

عضو کمیسیون تلفیق کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در تلفیق بودجه مصوبه‌ای داشتیم که از محل یک درصد از یک دوازدهم محل شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی سوددِه، 3هزار و هفتصد میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک می‌شود، اما متاسفانه اتفاقات تلخی افتاد و این نتیجه عکس شد و بخشی از کارها برای آموزش و پرورش نیمه تمام و ناقص ماند، نگذارید حق معلمان از آنها گرفته و پایمال شود؛ از همکاران و رئیس مجلس انتظار دارم در بودجه که در صحن علنی می‌آید، کمک کنید، این حقی که برای معلم و بسیار نیازمند است، به جای دیگر نرود و حق معلمین به خودشان برگردد و به معلمان شریف که شما حامی واقعی آن ها هستید، جفا شود.

تو که نوشُم نِیی، نیشُم چرایی                                                 نمک پاش دل ریشُم چرایی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: هدایت تحصیلی که در سال جاری و برای کشور و استان انجام شده بود، در سال آتی نیز حتما مشکل پیدا می‌کند، 65درصد نمره به مشاور مرتبط است و 35درصد نمره 3ساله، به ازای هر هزار نفر یک مشاور وجود دارد، چگونه دانش آموز را هدایت می‌کنند؟ نمی‌دانم؟

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در تذکر به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اخیرا مشاهده می‌شود سازمان فرودگاه‌های کشور برای پاسخ استعلام متقاضیان ساخت بنا از شهرداری نوشهر، طلب پول 740هزار تومانی می‌نمایند که خلاف بیّن است، لطفا در اسرع وقت بررسی و دستور جلوگیری از چنین اقدامی را صادر فرمایید.

نماینده مجلس دهم در پایان با تذکر به دولت گفت: با توجه به پیگیری مجمع نمایندگان انتظار است، دولت برای پرداخت خسارت‌دیدگان برف و سرمای آذربایجان به کشاورزان و باغداران اقدام کند.سایت مجلس

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …