مجمع عمومی سازمان ملل خواستار پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی به دست اسرائیل شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن از اسرائیل خواسته شده تا ظرف ۱۲ ماه به «حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی» پایان دهد.این قطعنامه که روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شد با ۱۲۴ رای موافق، ۴۳ رای ممتنع و ۱۲ رای منفی به تصویب رسید.

آمریکا و اسرائیل به پیش‌نویس این قطعنامه رای منفی دادند.این قطعنامه علاوه بر درخواست از نیروهای اسرائیلی برای خروج از سرزمین‌های فلسطینی خواستار توقف شهرک‌سازی‌های جدید، بازگرداندن زمین‌ها و اموال غصب شده و امکان بازگشت فلسطینیان آواره شده است.

این قطعنامه تاکید می‌کند که در صورت عملی نشدن مفاد آن از سوی اسرائیل، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال شود.قطعنامه یادشده خواستار آن است که اسرائیل «بدون تاخیر به حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پس از ۱۹۶۷ پایان دهد.»

اسرائیل این قطعنامه غیرالزام‌آور را به عنوان اقدامی که به«خشونت»‌دامن می‌زند توصیف کرده است.دولت نتانیاهو از پیش هشدار داده بود که در صورت تصویب این قطعنامه در سازمان ملل که پیشنهاد حکومت خودگردان فلسطینی بوده، این تشکیلات را به «فروپاشی» خواهد کشاند. برگرفته از رایو فردا

اینرا هم بخوانید

بهروز احسانی و مهدی حسنی، دو زندانی سیاسی به اعدام محکوم شدند

بهروز احسانی و مهدی حسنی، دو زندانی سیاسی به اعدام محکوم شدند بر اساس حکمی …