محبوبیت ۷۲ درصدی اینستاگرام درایران، تلگرام و واتس‌آپ به ترتیب ۵۲ و ۴۶ درصد. استفاده۹۰ درصد کاربران از فیلترشکن

بر اساس نتایج شست خبری «پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی در ایران» ، شبکه اجتماعی اینستاگرام برای ۷۲ درصد از ایرانی‌ها، محبوب‌ترین رسانه اجتماعی است. همچنین تلگرام و واتس‌آپ هر کدام به ترتیب در میان ۵۲ و ۴۶ درصد از مردم محبوبیت دارند.

وب سایت حکومتی «ایبنا» به نقل از مجید سلیمانی، مجری این پیمایش روز چهارشنبه ۲۰ تیر با اشاره به این که طرح ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی اردیبهشت ماه و بر روی بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فرد بالای ۳۱ سال انجام شد، نوشته است«نتایج همچنین نشان داد که شبکه‌هایاجتماعی داخلی از جمله روبیکا و ایتا به ترتیب با ۴۲ و ۳۲ درصد، محبوبیت کمتری از سایر رسانه‌ها دارند.»به گفته حسینی، ۲۴ درصد از این جامعه آماری اعلام کردند که به هیچ وجه از “شبکه‌های اجتماعی داخلی” استفاده نمی‌کنند. بخشی ازگزار برگرفته از این وب سایت حکومتی ضمیمه است

سلیمانی گفته: بر اساس این پیمایش، رسانه اجتماعی پر طرفدار به ترتیب ذیل است: ۷۲ درصد از پاسخگویان گفته‌اند از اینستاگرام استفاده می‌کنند، ۵۲ درصد از پاسخگویان گفته‌اند از تلگرام استفاده می‌کنند، ۴۶ درصد از پاسخگویان گفته‌اند از واتس‌آپ استفاده می‌کنند، ۴۲ درصد از پاسخگویان گفته اند از روبیکا استفاده می‌کنند، ۳۲ درصد از پاسخگویان گفته‌اند از ایتا استفاده می‌کنند. بر اساس آمارها، ۹۰ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

۲۴ درصد از افراد گفته اند از شبکه‌های اجتماعی داخلی به هیچ وجه استفاده نمی‌کنند. یعنی باقی مانده افراد به نحوی از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کرده اند. از طرفی ۱۳ درصد از افراد نیز گفته اند از شبکه‌های اجتماعی خارجی به هیچ وجه استفاده نمی‌کنند. در حوزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در پیگیری اخبار، ۳۰ درصد از افراد گفته اند خیلی زیاد و زیاد برای کسب اخبار و اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. ۲۰ درصد از افراد گفته‌اند اصلاً از رسانه‌های اجتماعی برای کسب اخبار اصلاً استفاده نمی‌کنند.

در حوزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای گوش کردن موسیقی، دیدن فیلم و سریال، ۴۱ درصد از پاسخگویان زیاد به سراغ رسانه‌های اجتماعی می‌روند.در آیتم‌های مختلف ما شاهد آمار ۱۰ تا ۱۵ درصد کنشگری به شدت فعال مخاطب هستیم و از طرف دیگر ۴۰ تا ۵۰ درصد مخاطبان صرفاً مشاهده گرند و گشت و گذار می‌کنند.در حوزه نگرش کاربران به فضای مجازی، گزاره «رسانه‌های اجتماعی همه واقعیت جامعه را به ما نشان نمی‌دهند» پرسیده شد. ۵۸ درصد موافق این عبارت بودند و ۲۲ درصد مخالف این عبارت بودند.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …