نهاد کودکان مقدمند: محمد حسین‌زاده فعال حقوق کودکان باید فورا آزاد شود!

بازداشت فعالین دفاع از حقوق کودکان محکوم است!

بازهم یک فعال مدافع حقوق کودکان به جرم سوادآموزی به کودکان کار و خیابان دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردید!

بنا به اطلاعات منتشر شده درشبکه‌‌های اجتماعی، محمد حسین‌زاده دانش‌آموخته‌ مهندسی برق از دانشگاه صنعتی امیرکبیر،ساکن شهر کرج، از فعالین دفتر جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان،در تاریخ ۱۷ دی ماه حوالی ساعت ۷ شب در خیابان انقلاب تهران، توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت گردیده است. مأمورین امنیتی ساعت‌ها تا پاسی از شب، منزل محمد حسین را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند. سپس بدون هیچ توضیح و مدرکی، وی را مقابل چشمان مضطرب پدر و مادرش، با خود به مکانی نامعلومی منتقل کردند.

 

جمهوری اسلامی با امنیتی کردن فعالیت اجتماعی، با پلمب کردن دفتر جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان و احضار و بازداشت فعالین دفاع از حق کودکان، کارنامه کودک ستیزی خود را سنگین‌تر می‌کند!

دوره توسل به رعب و وحشت گذشته است! اعتراض به فلاکت اجتماعی تحمیلی جمهوری اسلامی در کل جامعه موج می زند. جنبش وسیعی در جامعه برای متوقف کردن و پایان دادن به کار حرفه‌ای کودکان به حرکت در آمده است. مردم بخوبی مسببین بی پناهی و فلاکت کودکان را می‌شناسند.

در حالیکه میلیونها کودک از ادامه تحصیل بازمانده‌اند و بعنوان کارگران خردسال به بازار بیرحم کار پرتاب شده‌اند، ده‌ها فعال مدافع حقوق کودکان به جرم حمابت و دفاع از کودکان کار و خیابان تحت بازجویی و احضار و یا در بازداشت بسر می‌برند و در زندانها در بدترین شرایط، محبوس هستند.

 

نهاد کودکان مقدمند رفتار امنیتی با فعالین دفاع از حقوق کودکان را شدیدا محکوم می‌کند و خواهان آزادی کلیه فعالین و مدافعین حقوق کودک است. ما موضوع بازداشت محمد حسین‌زاده را به مجامع بین‌المللی ارجاع خواهیم داد.

اعلام می‌کنیم؛جای فعالین و مدافعین حقوق کودک در زندان نیست!دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی مسئول مستقیم جان محمد حسین‌زاده است.

 

نهاد کودکان مقدمند

۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۷

۸ ژانویه ۲۰۱۹

 

اینرا هم بخوانید

انقلاب زنانه: انتخاب ما زنان و اکثریت مردم ایران؛ سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی

بار دیگر جمهوری اسلامی، مراسم “انتصابات” تحت عنوان “انتخابات” برگزار می‌کند که نه ربطی به …