محمد و تلاش رژیم برای نجات اسلام – میلاد رسایی‌منش

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

هم‌زمان با فرارسیدن ۲۸ ماه صفر، سالروز مرگ محمد پیامبر اسلام، دستگاه پروپاگاندای رژیم، در کنار سایر بریزوبپاش‌ها، سعی در ترمیم ایدئولوژی منفور اسلامی کرده است. در آخرین مورد، وب‌سایت خبررسانی ایلنا وابسته به رژیم، در یک گزارش و گفتگو با یک مروج شیعه، سعی در ارائه روایت مطلوب حکومت از زندگی محمد کرده است. در بخشی از این گزارش ضمن اشاره به کارتون‌هایی که در فرانسه از محمد کشیده شده، ادعا می‌شود که اسلام‌ستیزی پروژه‌ای غربی و دست‌ساخت دولت‌های اروپایی و آمریکاست.

نفس اینکه رسانه‌های وابسته به حکومت اسلامی ضروری دیده‌اند به نقدهای جدی که به ایدئولوژی اسلامی وارد شده، در آستانه سالروز مرگ محمد پیغمبر اسلام بپردازند، نشان از آن دارد که جمهوری اسلامی فهمیده با چه جنبش عظیم ضداسلامی طرف است. بنا به آمارهای گوناگون، از جمله آمار مؤسسه گمان در هلند، تنها ۳۲ در صد ایرانیان خود را شیعه می‌دانند. شاخص‌های میدانی هم نشان از رشد پر سرعت خداناباوری در ایران و در کل منطقه خاورمیانه دارد. واقعیت آن است که در سال‌های گذشته علاوه بر نقش و تأثیر تعیین‌کننده خود قوانین اسلامی و عملکرد رژیم در افشای ماهیت اسلام، فعالین خداناباور و منتقد اسلام هم در مورد تفکرات اسلامی و تاریخ زندگی پیغمبر اسلام و امام‌های شیعه افشاگری‌های زیادی کرده‌اند؛ از ازدواج و تجاوز محمد به عایشه ۹ساله، جنگ‌های وی به‌منظور گرفتن غنائم، تا کشتار مخالفین اسلام در عربستان. محمد در نزد بخش بزرگی از مردم امروز در ایران چهره‌ای نه طاهر و امین که فردی خون‌ریز و جنایت‌کار است. آش در این باب تا حدی شور شده که عبدالکریم سروش، کسی که به‌عنوان پدر معنوی جریان “نواندیشی دینی”! در ایران شناخته می‌شود، محمد را “عارف مسلح” می‌نامد.

همه اینها باعث شده که حکومت در آستانه ۲۸ صفر همه تلاش خود را بکند در مقابل سونامی بی‌دینی در ایران از ایدئولوژی عقب‌مانده اسلامی خود اعاده‌حیثیت کند. تلاشی که در دوره انقلاب اطلاعات، و با وجود حجمی عظیم از اطلاعات درباره تاریخ اسلام و شخص محمد به‌صورت برنامه‌های تلویزیونی، پادکست، مقاله، هنر اعتراضی و غیره، فرجامی جز شکست نخواهد داشت.

اینرا هم بخوانید

مراسم یادبود غیراسلامی و غیر مذهبی – میلاد رسایی منش

مندرج در ژورنال شماره ۸۰۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …