محمود صالحی آزاد شد! سایر فعالین زندانی را هم آزاد میکنیم!

امروز دوم آذرماه محمود صالحی چهره شناخته شده کارگری پس از سه هفته از زندان آزاد شد و با استقبال گرم خانواده و دوستان و یارانش مواجه شد.صمیمانه آزادی محمود را به خانواده اش و به همه مردم آزادیخواه تبریک میگوییم.

در طول سه هفته ای که محمود صالحی در زندان بود فعالیت وسیعی برای آزادی او جریان یافت مخصوصا همسر و فرزندانش سنگ تمام گذاشتند و همراه با تعداد دیگری از فعالین کارگری پیام دادند و مردم را به یاری طلبیدند. تعدادی از سازمانهای کارگری بین المللی نیز خواهان آزادی او شدند و جمهوری اسلامی که قصد داشت با یکسال حکم قبلی که به او داده بود او را در زندان نگهدارد مجبور به آزادی او شد. میتوانیم و باید سایر فعالین کارگری و معلمان زندانی و زندانیان سیاسی را نیز از زندان  های جمهوری اسلامی بیرون بیاوریم. رضا شهابی، اسماعیل عبدی، محسن عمرانی، محمود بهشتی، آتنا دائمی، آرش صادقی، مختار اسدی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند. پرونده امنیتی آنها از جمله حکم یکساله محمود صالحی باید بسته شود و هر نوع فشار امنیتی از روی آنها و سایر فعالین سیاسی و اجتماعی برداشته شود.

اعتراض، اعتصاب، تجمع و تحزب و تلاش برای متشکل کردن کارگران و دانشجویان و سایر اقشار مردم حق بی چون و چرای جامعه است. اعتراض و متشکل شدن نیاز مبرم مردم و حق مردم است. مردمی که هست و نیست شان توسط مشتی مفتخور و جنایتکار بالاکشیده شده است. با تمام قوا مبارزه برای تحمیل آزادی بیان و فعالیت و متشکل شدن و متشکل کردن را به جمهوری اسلامی باید تحمیل کنیم و جلو هر نوع امنیتی کردن اعتراضات حق طلبانه مردم را بگیریم. جمهوری اسلامی را باید از هر طرف تحت منگنه قرار دهیم، متشکل شویم و خواست های خود را از حلقوم اقلیت مفتخور حاکم بیرون بکشیم.

آزادی، برابری، حکومت کارگری

زنده باد جمهوری سوسیالیستی

 حزب کمونیست کارگری ایران

۲ آذر ۱۳۹۶، ۲۳ نوامبر ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …