محور مقاومت در محاق – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مجلس اسلامی برای ایجاد «پیمان امنیتی» میان اعضای «محور مقاومت» موردنظر جمهوری اسلامی طرح جدیدی را در «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی»، در دستور کار خود قرار داده است.

تشکیل پیمان دفاعی گروه‌های تروریست محور مقاومت در شرایطی در مجلس اسلامی طرح شده، که این نیروها در وضعیت فلاکت‌بار و نزاری قرار دارند و این روزها دچار بیشترین شکست‌های نظامی و تلفات انسانی شده‌اند. از جمله روز سه‌شنبه ۱۷ مهر اعلام شد، هاشم صفی‌الدین جانشین حسن نصرالله نیز به هلاکت رسیده است.

محور مقاومت، ائتلاف جمهوری اسلامی، سوریه، حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها، حشدالشعبی و نیروهای اسلام سیاسی هستند که به‌عنوان بازوی مقاومت جمهوری اسلامی در بیش از ۲۵ سال گذشته با تأمین مالی از طرف جمهوری اسلامی، یکی بعد از دیگری تأسیس شده‌اند.

اهداف جمهوری اسلامی از تشکیل پیمان امنیتی، ایجاد ساختار دفاعی مشترک از نیروهای شکست‌خورده و ضربه دیده تروریست‌های محور مقاومت، تعریف شده است. مسئله این است که با حمله جنایت‌کارانه نیروهای تروریست حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، حملات دولت نتانیاهو و ارتش اسرائیل به غزه (حماس) و لبنان (حزب‌الله) و هم‌زمانی ضربات کوبنده به حزب‌الله لبنان، بحث پیمان امنیتی برای بازسازی محور مقاومت، در مجلس اسلامی طرح شده است و این در حالی است که ساختار نظامی ـ لجستیکی و رهبری سیاسی حزب‌الله، این قدرتمندترین نیروی محور مقاومت اسلام سیاسی، درهم‌ریخته شده و در این میان ده‌ها نفر از فرماندهان سپاه قدس نیز به هلاکت رسیده‌اند.

جمهوری اسلامی با صرف هزینه‌های میلیاردی و دزدی و چپاول از درآمدهای ملی و اقتصاد رو به زوالش می‌خواهد نفس‌ تازه‌ای در کالبد نحیف و ناامید نیروهای مقاومت بدمد. ولی این راه‌حل هم دیگر کارساز نیست. پروبال اسلام سیاسی و جمهوری اسلامی هر روز بیش از بیش ریخته می‌شود.

اینرا هم بخوانید

مهاجرانی و “ارشاد” جوانان کردستان! نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۸۳۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …