محکومیت۴۰ فعال سیاسی در امارات متحده عربی به حبس ابد

ده‌ها تن از «فعالان حقوق بشری و اعضای جامعه مدنی» در امارات متحده عربی، در آنچه فعالان اماراتی آن را «محاکمه دسته‌جمعی مخالفان» خوانده بودند، با محکومیت آنها به حبس ابد پایان یافت.به گزارش آسوشیتدپرس، دولت امارات متحده عربی به سرعت صدور این احکام را تایید نکرد و مقامات دولتی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

به گزارش این خبرگزاری، فعالان اماراتی گفنتند که انتظار صدور چنین احکامی در دادگاه می‌رفت و «مرکز حمایت از بازداشت شدگان امارات» که از سوی یک اماراتی در تبعید در استانبول اداره می‌شود، گفت احکام این افراد صادر شده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت دست‌کم ۴۰ تن از بیش از ۸۰ متهم این پرونده به حبس ابد محکوم شدند. چهار تن نیز دوره کوتاه‌تر حبس دریافت کردند. این سازمان گفت از احکام سایر زندانیان اطلاع ندارد.

جوی شی، پژوهشگر این سازمان که بر روی امارات متحده عربی کار ‌می‌کند، به آسوشیتدپرس گفت: این احکام حبس طولانی «بیش از حد باعث تمسخر عدالت» می‌شود و« میخ دیگری بر تابوت جامعه مدنی نوپای» امارات است.او اضافه کرد که امارات متحده عربی «ده‌ها تن از فداکارترین مدافعان حقوق بشر و اعضای جامعه مدنی» خود را «به یک محاکمه بی شرمانه» و «ناعادلانه که مملو از نقض قوانین قضایی و اتهامات شکنجه است» کشاند.

سازمان «عفو بین‌الملل» نیز از این احکام انتقاد کرده است.جوی شی گفت در میان اشخاصی که به حبس ابد محکوم شده‌اند، ناصر بن غیث، یک فعال دانشگاهی است که از تابستان سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون به دلیل مطالبش در شبکه‌های اجتماعی در بازداشت به سر می‌برد.او یکی از ده‌ها نفری بود که در پی سرکوب گسترده در امارات متحده عربی پس از اعتراضات «بهار عربی» در سال ۲۰۱۱ میلادی محکوم شدند. رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …