محکومیت ۲ میلیارد دلاری جمهوری اسلامی در «پرونده کرسنت» 

خبرگزاری صدا و سیمای رژیم به نقل ازمحمد دهقان یکی از معاونان رئیسی در همایش آموزشی معاونان حقوقی سپاه در مشهد نوشت: «ایران بدون اینکه یک دلار گاز از طریق این شرکت بفروشد، تاکنون محکوم به پرداخت دو میلیارد و ۴۲۹ میلیون دلار در این پرونده شده ست.»

وی می گوید:در این پرونده که با محوریت و جولان افراد خائن و فاسد به جریان افتاد،ایران بدون اینکه یک دلار گاز از طریق این شرکت بفروشد محکوم به پرداخت  بیش از ۲ میلیارد دلار جریمه شد. وی مدعی شد  با وجود خسارت سنگین کشور بابت صدور رای قطعی در پرونده کرسنت، دولت سیزدهم توانست از تشکیل پرونده کرسنت ۲ با تعیین خسارت بیش از پرونده نخست، جلوگیری کند.

لازم به توضیج است قرارداد کرسنت در سال ۱۳۸۰ بین جمهوری اسلامی و شرکت اماراتی کرسنت منعقد شد و پس از چند سال شرکت اماراتی به دلیل عدم پایبندی ایران به اجرای توافق به دادگاه لاهه شکایت کرد. این دادگاه در مهرماه ۱۴۰۰ با صدور حکمی ایران را به پرداخت ۲.۴۳ میلیارد دلار خسارت محکوم کرد.در این پرونده تعداد از مقامات بلند پایه نفت، از وزیر نفت زنگنه گرفته تا معاونش مبالغ هنگفتی رشوه و رانت و فساد را سازماندهی کرده بودند.

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری اولیه از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود سوئد مالمو:حمایت از کارگران زندانی در ایران در تجمع روز جهانی …